Předjíždění bylo v roce 2016 jednodušší a zábavnější, říká Verstappen

Max Verstappen má sice teprve dvacet, ale ve formuli 1 je už čtvrtou sezónu, takže může srovnávat. Podle něj bylo předjíždění před zavedením nových pravidel jednodušší a zábavnější.
Předjíždění bylo v roce 2016 jednodušší a zábavnější, říká Verstappen

Max Verstappen na akci Jumpo Race Days prozradil, že během závodu sleduje i dění za sebou.

„Tři špičkové týmy bojují navzájem, ale za nimi je to velmi těsné,“ řekl Verstappen pro Verstappen.nl. „Myslím, že i tam je to vzrušující. Alespoň to tak vidím na obrazovkách během závodu.“

„Pro F1 obecně by bylo dobré, kdyby byli všichni k sobě blíže, takže to, na co se musíme podívat, jsou motory. Rozdíly mezi nimi jsou stále příliš velké.“

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Horkým tématem poslední doby je předjíždění. „V roce 2016 bylo mnohem zábavnější,“ řekl Verstappen. „Mohli jste lépe sledovat jiný vůz a určitým způsobem to bylo příjemnější. Od roku 2017 je závodit s ostatními mnohem těžší a méně zábavné. Brzdná vzdálenost je kratší a je velmi těžké sledovat jiný vůz.“ 

Verstappena se zeptali také na svatozář. „Během závodu si toho moc nevšímám. Moc se mi nelíbí, jak to vypadá, ale bylo to zavedeno a moc s tím neuděláte. Má to pozitiva, když se slunce nachází nízko nad obzorem. To je občas velmi frustrující, protože téměř nevidíte brzdné body. Svatozář teď trochu blokuje světlo, čímž se to zlepšuje.“ 

Verstappenovi se také moc nelíbí současná pravidla ohledně pneumatik – konkrétně příliš mnoho směsí. Fanouškům je podle Verstappena nakonec jedno, jak tvrdé jsou aktuální směsi.

„Lidé nemusí vidět, zda je to ultraměkká nebo superměkká. Když vyjedete na trať a máte ultraměkkou a měkkou, budete říkat ultraměkké měkká a měkké tvrdá. Myslím, že lidem je jedno, jak měkká je pneumatika.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Diskuze (16) Další článek: 28 závodů na bodech! Impozantní série Lewise Hamiltona
15. listopadu | Lewis Hamilton musel korigovat svá slova o Indii... odkaz
15. listopadu | Rob Smedley by se po odchodu z Williamsu mohl vrátit zpět do Ferrari.
14. listopadu | Fernando Alonso bude mít tým v sérii Formula Renault Eurocup
14. listopadu | Bývalý šéf Porsche ve WEC Andreas Seidl by mohl zamířit do F1 do vedení některého z týmů. Není ale jasné, kterého...

GP Abú Dhabí 2018

Pátek 23. listopadu 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 24. listopadu 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 25. listopadu 2018
Závod 14.10