Předjíždění bylo v roce 2016 jednodušší a zábavnější, říká Verstappen

Max Verstappen má sice teprve dvacet, ale ve formuli 1 je už čtvrtou sezónu, takže může srovnávat. Podle něj bylo předjíždění před zavedením nových pravidel jednodušší a zábavnější.
Předjíždění bylo v roce 2016 jednodušší a zábavnější, říká Verstappen

Max Verstappen na akci Jumpo Race Days prozradil, že během závodu sleduje i dění za sebou.

„Tři špičkové týmy bojují navzájem, ale za nimi je to velmi těsné,“ řekl Verstappen pro Verstappen.nl. „Myslím, že i tam je to vzrušující. Alespoň to tak vidím na obrazovkách během závodu.“

„Pro F1 obecně by bylo dobré, kdyby byli všichni k sobě blíže, takže to, na co se musíme podívat, jsou motory. Rozdíly mezi nimi jsou stále příliš velké.“

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Horkým tématem poslední doby je předjíždění. „V roce 2016 bylo mnohem zábavnější,“ řekl Verstappen. „Mohli jste lépe sledovat jiný vůz a určitým způsobem to bylo příjemnější. Od roku 2017 je závodit s ostatními mnohem těžší a méně zábavné. Brzdná vzdálenost je kratší a je velmi těžké sledovat jiný vůz.“ 

Verstappena se zeptali také na svatozář. „Během závodu si toho moc nevšímám. Moc se mi nelíbí, jak to vypadá, ale bylo to zavedeno a moc s tím neuděláte. Má to pozitiva, když se slunce nachází nízko nad obzorem. To je občas velmi frustrující, protože téměř nevidíte brzdné body. Svatozář teď trochu blokuje světlo, čímž se to zlepšuje.“ 

Verstappenovi se také moc nelíbí současná pravidla ohledně pneumatik – konkrétně příliš mnoho směsí. Fanouškům je podle Verstappena nakonec jedno, jak tvrdé jsou aktuální směsi.

„Lidé nemusí vidět, zda je to ultraměkká nebo superměkká. Když vyjedete na trať a máte ultraměkkou a měkkou, budete říkat ultraměkké měkká a měkké tvrdá. Myslím, že lidem je jedno, jak měkká je pneumatika.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Diskuze (16) Další článek: 28 závodů na bodech! Impozantní série Lewise Hamiltona
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.