Radikální změny v pravidlech měly v letošní sezóně usnadnit jezdcům předjíždění na trati, nakonec se ale všichni shodli, že se cíle v tomto ohledu naplnit nepodařilo. Podle Nicka Heidfelda jsou na vině dvojité difuzory.
"Všichni samozřejmě chtějí vidět ve formuli 1 více předjíždění a z tohoto důvodu byly pro rok 2009 vyvinuty zcela odlišné vozy," řekl německý pilot. "Nejdřív všichni říkali, jak jsou ošklivé, ale radikálně pozměněná aerodynamika alespoň splnila svůj účel, protože jste se mohli držet mnohem blíže vozu před vámi."
S dvojitými difuzory, které pomáhají vozu zvýšit přítlak, ale zároveň vytvářejí větší turbulence, přišly týmy Brawn GP, Toyota a Williams. Ostatní stáje se domnívaly, že jsou takto koncipované difuzory proti pravidlům, Odvolací soud FIA ale potvrdil, že je vše v pořádku.
"Pak přišly dvojité difuzory a byl tu zpátky problém ´špinavého vzduchu´. Takže nejdříve se utratilo hodně peněz na vývoj nové aerodynamiky se sníženým přítlakem a pak se utratilo ještě více, aby byl do ní zapracován dvojitý difuzor, jakmile byl prohlášen za legální. Nakonec jsme se vrátili tam, kde jsme začínali," uzavřel Heidfeld.
Pomalý vývoj a implementace úprav byly podle Heidfelda hlavním důvodem, proč BMW Sauber letos ztrácel na konkurenci. Týmu nepomohla ani slepá ulička v podobě KERS. Do systému nejdříve hodně investoval, ale nebyl úspěšný, a tak ho uložil k ledu a soustředil se na aerodynamiku.