Od příštího roku začne platit nová Concordská dohoda, která upravuje obchodní vztahy ve formuli 1. S jejím připravovaným zněním ale zatím nesouhlasili všichni, z velkých týmů jen Mercedes.
Podle ředitele stáje z Brackley Nicka Frye by však s dohodou měli pospíchat především majitelé tohoto sportu. "Pokud si CVC přeje vstup formule 1 na burzu, myslím, že to potřebují vyřešit rychle, možná ještě rychleji než my," řekl.
Vstup na burzu v Singapuru by se totiž měl uskutečnit do dvou měsíců a nedohoda s Mercedesem na budoucí účasti v šampionátu by se mohla negativně projevit na kurzu akcií.
A co brání dohodě mezi Mercedesem a majiteli formule 1? Německá automobilka nechce mít status obyčejné stáje a nárokuje si podobné bonusy, jako mají slíbené Ferrari, McLaren a Red Bull.
"Mercedes si přeje být ve formuli 1," zdůraznil Fry. "Dodám, že také F1 potřebuje Mercedes, je to jedna z 20 nejvýznamnějších světových značek a jednou z mála automobilek ve formuli 1. A dodavatel motorů tří týmů."
"Jsem naprosto přesvědčený, že pokud si CVC přeje prodat část nebo celou formuli 1, její cena by byla nižší, kdyby Mercedes nebyl jejím účastníkem."