Před první GP visí otazník u chování pneumatik při vysokých teplotách

Zimní přípravy byly letos neobvyklé tím, že žádný tým neopustil Evropu, všichni testovali v chladných podmínkách. Ty během sezóny očekávat nemůžou, takže některé odpovědi týmy získají až tento víkend.

Bridgestone prozradil, že velmi šetrný k pneumatikám je vůz Sauber C29, ale právě z důvodu odlišných podmínek v testech to podle Pedra de la Rosy nemusí nic znamenat.

"Nemyslím si, že by informace o pneumatikách byly až tak důležité, protože to byly zimní testy, kdy teploty byly velmi nízké a teď přichází realita," řekl. "Takže způsob využití pneumatik se dramaticky změní od situace, která byla například v Barceloně."

Před závodem v Bahrajnu nemají týmy s čím srovnávat, protože se změnilo téměř vše. Okruh byl prodloužený točivou sekcí a čas na kolo by měl být nejdelší z celého kalendáře, delší než v legendárním Spa. Konstrukce a směsi pneumatik se změnily, navíc ty přední jsou letos užší. A k tomu všemu budou mít vozy na startu více než dvakrát větší množství paliva než v minulosti.

"Počasí bude během tohoto víkendu důležitý faktor, protože uvidíme, jak se vůz a pneumatiky chovají ve vysokých teplotách," potvrdil Fernando Alonso. "Během únorových testů nebylo více než 25 stupňů Celsia, zatímco tady je více než 30. Musíme porozumět chování pneumatik v těchto podmínkách, také protože reference z minulého roku jsou velmi relativní."

Svou roli sehrají při práci s pneumatikami jezdci, proto bude jejich umění o trochu důležitější než loni. "Důležitost pilota s těmito novými pravidly vzrostla, protože svým pneumatikám musíte naslouchat, vnímat jejich opotřebení, případné drolení, a informovat tým o situaci, protože jediný, kdo ví, co se děje, jste vy," připomněl de la Rosa. "Tým musíte informovat o tom, co se děje s pneumatikami a co vidíte. Jezdec nemůže jen tlačit na vůz od prvního kola, také je důležité, aby šetřil pneumatiky."

Doporučujeme

Články odjinud