Přechod na pravidla pro rok 2017 bude těžší než v roce 2009, říká Symonds

Přechod na pravidla pro rok 2017 bude těžší než v roce 2009, říká Symonds

Týmy budou mít k dispozici omezenější časové a kapacitní prostředky.

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds tvrdí, že změny vyvolané pravidly pro rok 2017 budou pro týmy představovat větší oříšek než dramatické úpravy před rokem 2009.

Stáje budou, v porovnání s předchozí proměnou podoby formule 1, před sezónou 2017 čelit omezeným časem pro využití aerodynamického tunelu nebo počtem zaměstnanců.

Podle Symondse tato skutečnost prověří, jak dobře týmy rozvrhnou své zdroje mezi roky 2016 a 2017.

„Spoustu lidí v mé pozici to příští postaví před spoustu obtížných rozhodnutí, protože situace je odlišná proti roku 2009, kdy jsme měli poslední velkou změnu pravidel,“ řekl Symonds.

„Tehdy jste mohli říci, 'najmu si dalších 30 aerodynamiků, budu ždímat aerodynamický tunel o něco více, udělám tohle a tamto'.

To už teď udělat nemůžete. Teď máte 70 pokusů na týden a hotovo. Lidé jako já tedy musí učinit některá náročná rozhodnutí ohledně toho, jak moc budete vyvíjet auto na příští rok a jak moc se budete věnovat roku 2017.“

GettyImages-86878560.jpg

Brawn GP (dnešní Mercedes) zahájil sezónu 2009 v dominantním stylu, zejména protože v roce 2008, tehdy ještě coby Honda, přerušil vývoj aktuálního vozu velice brzy a soustředil se na začátek nové éry.

Symonds přitom nečeká, že by některý z týmů měl v roce 2017 získat podobnou výhodu, pouze za předpokladu, že přijde s převratným řešením, jakým byl dvojitý difuzor Brawnu právě v roce 2009.

„Nemyslím si, že to někomu umožní najednou se odpoutat a odvést podstatně lepší práci než ostatní, protože zkrátka udělali více práce,“ řekl. „Mohou odvést lepší práci, protože na něco přijdou, jako v roce 2009 dvojitý difuzor nebo tak něco.

Souhlasím, že pro Williams je to příležitost. Rád bych si myslel, že možná do roku 2017 bude náš rozpočet nadále stoupat a možná přijdou nová pravidla a to možná budou naše další kroky vpřed.“

Symonds na závěr dodal, že pod novými regulemi by monoposty formule 1 měly být esteticky atraktivnější než současné vozy.

„Budou mít větší difuzor,“ sdělil. „Bude výrazné přední křídlo a určitý, řekl bych, zajímavý design. Bude to trošku retro. Úkolem Strategické skupiny bylo auta zrychlit a učinit je stylovějšími, já myslím, že obě jsme splnili.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud