‚Pravý‘ Lotus se nemohl vrátit, nikdy ve formuli 1 nebyl

Nedávný majitel bývalého týmu formule 1 Team Lotus David Hunt tvrdí, že spojení Lotus Renault GP nemůže znamenat návrat Lotusu do formule 1, protože Lotus Cars ve formuli 1 nikdy nebyly.
‚Pravý‘ Lotus se nemohl vrátit, nikdy ve formuli 1 nebyl

Jak jsme již informovali, britský magazín Autosport vydal minulý týden ve čtvrtek své tištěné číslo, na jehož obálce je velkým písmem napsáno „Skutečný Lotus je zpátky“, maje na mysli Lotus Renault GP, který vlastní Genii Capital a Group Lotus automobilky Proton, což jsou soupeři podnikatele Tonyho Fernandese, který bude příští rok závodit s Teamem Lotus. Následovala emailová přestřelka mezi zástupci Fernandesova Lotusu a magazínem Autosport, jejíž fragmenty se dostaly na veřejnost.

V editorialu zmíněného čísla zástupce šéfredaktora Charles Bradley vysvětluje: „Důvod, proč jsme nový Renault F1 tým nazvali ‚pravým Lotusem‘ je skutečnost, že má za sebou plnou podporu automobilky, není to jen jméno. Navíc spojení několikanásobného vítěze titulu a Roberta Kubici za volantem dává slavnému jménu šanci vyhrát velkou cenu poprvé od vítězství Ayrtona Senny v ulicích Detroitu v roce 1987.“

Nejen odborníci, ale také fanoušci jsou rozděleni na dva tábory. Někteří ve Fernandesovi vidí pouze podnikatele profitujícího ze značky Lotus, jiní zase argumentují, že jen a pouze Team Lotus závodil ve formuli 1, tedy tým, který Fernandes od Davida Hunta před třemi měsíci získal a který Hunt zachránil od kompletního bankrotu v roce 1994.

„Lotus Cars ve formuli 1 nikdy nebyly,“ říká David Hunt. „Nikdy nepostavily formuli. Tudíž se jaksi ‚nemohou do formule 1 vrátit‘. Historie Teamu Lotus je jasná. Autosport tím, co tvrdí, poškozuje marketingové aktivity Teamu Lotus a Tonyho Fernandese.

Celá záležitost je jasným pokusem ze strany Group Lotus , Protonu a nyní Renaultu vydávat se za Team Lotus. Hovoří o návratu a slavné historii, ale žádnou nemají.“

Diskuze (29) Další článek: Tentokrát to konečně bude fungovat, říká Alonso o nových pravidlech
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10