Pravidla pro rok 2021 by měla smazat propast mezi nejlepšími týmy a ostatními

1) obrovskej problém je v nepochopení základní situace. FIA by chtěla mít vyrovnanou výkonnost - která ale samozřejmě znamená, že nikdo nebyude mít šanci předjet. Výsledkem může být jen nuda zaháněná stálými experimenty.

2) Pokud chci srovnat výkonnost a zároveň snížit náklady - je nejlepší dlouhodobě neměnit pravidla. Jakýkoli další pokus a kouzlo s pravidly nutně náklady zase zvyšuje - stejně jako rozhodí úroveň jednotlivých stájí.

3) Předjíždění je kategorie sama o sobě. V osmdesátých letech měly vozy F1 hmotnost 550 kg a v kvalifikaci výkon až 1500 koní s hladkou podlahou a bez šílených difuzorů a přidaných plošek do spoilerů. Vozy mohly využívat aerodynamický pytel, držet se jeden za druhým. Dokonce i relativně vyrovnané vozy mohly spolu bojovat a občas předjet (příklad: Alain Prost a Ayrton Senna v McLarenu MP4/4).

4) Myslím, že funkčí rada je: Seberte autům 200 kilo, seberte jim členité plochy - nechte jen jednoduchý spoiler (vpředu i vzadu) a jedoduchý difuzor a neměňte 10 let pravidla. Týmy budou vyrovnanější, a bude se i více předjíždět. Navíc se samy náklady sníží o vývoj základních částí - bude se jen vylepšovat.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 23. 04. 2018 12:28

buggybob | buggy je pláží král! :-)

Triper  |  23. 04. 2018 13:40

Souhlasím s bodem 2, jinak bohužel...
Už bod jedna ukazuje na nepochopení situace, samozřejmě, že vyrovnaná výkonnost zaručuje jako jediná předjíždění.
Bod 3 je sporný, v té době v F1 nebyli technologicky silné společnosti, tak vyrovnanost právě pro to byla větší.
No a sebrat autům 200 kg..., tak to by opravdu zůstali tak 4 týmy, spíš 3, díky obrovským nákladům a i pro ty by to ztratilo smysl. Jen pro info, dneska ti nejlepší dovažují tak 30 kg.

Ayrton Senna crazytunny  |  23. 04. 2018 12:22

Ono bude bohatě stačit automobilkám podporovat B-Tým, takže budou mít 4 identické vozy 2 násobný čas na CFD a AERO tunel a v B-Tymu budou zkoušet všechny novinky a A-tym si je pouze nasadí :) Až dojdou rozpočtovýmu stropu v B-Týmu začne vyvíjet A-Tým :)

Dneska už toto funguje Ferrari - Haas (kdo ví jak ta spolupráce doopravdy vypadá), tak proč to nevyhrotit ještě více :)

Jediný efekt bude, že v F1 budeme mít 3série kdy mezi sebou budou závodit Ferrari, RB, Mercedes - pak dlouho nikdo - B-Ferrrai, B-Mercedes, B-RB, pak dlouho nikdo a zbytek :) :)

Sebastian Vettel KillaGorilla  |  23. 04. 2018 12:19

nebude to fungovat , půjde to obejít to je jasný, když si to vezmeme tak je to tak všude ve fotbale v hokeji atd atd kdo má prachy tak má šanci vyhrát kdo nemá tak má smolíka

Pravy duvod nemennosti vysledků je zakaz poruch automobilu
Jinymi slovy, drasticke setreni zatizeni komponent aut kvuli drakonickym penalizacim do dalsich zavodu z duvodu jako ze setreni penez za vyrobu novych komponent. Pricemz plati, ze vyvoj je daleko drazsi nez vyroba

Kimi Räikkönen Potooczech  |  22. 04. 2018 23:20

Už se těším, až protlačí rozpočtové stropy, jak pak budou malé týmy zase brečet, že tovární týmy schovávají náklady ve svých automobilkách a oni se musí držet stropu. Představa, že tovární tým omezíte na stejnou úroveň, na jaké je zákaznický tým je hodná pouze americké naivity.
Kdo ty peníze má a chce je utratit, tak je utratí. Tu cestu najde.

Lewis Hamilton Ondrej_V  |  23. 04. 2018 11:26

Motoráři (myslím teď výrobce PJ - jako je MB HPP, ne konstruktéry chassis) nejsou kontrolovaní, takže to je potenciální první skulina. Mercedes, Ferrari a Renault si budou kupovat díly od motorových divizí, ty budou diverzifikovat a přejdou i na aerovývoj s exkluzivním partnerstvím s konstruktéry; konstruktéři pak budou kupovat díly za výrobní cenu, kde nebudou započítané náklady na vývoj. A je to. Nejspíš to nebude tak triviální, jako píšu, ale bohaté týmy si nějak poradí.

Pokud by se smlouva podepsala ve stavu, v jakém je teď, tak nejvíc bude mít problém Ferrari, klesnou jim bonusy, strop oseká strašně moc peněz... To se Svetříkovi líbit nebude.

Raketou na Mars!!!

Kometa MISTŘI!!!!

McLaren fan since Ayrton Senna era (1988-93)

Kometa pyčoooo!!!

MISTŘI MISTŘI MISTŘI!!!

Odhajoba!

McLaren fan since Ayrton Senna era (1988-93)

Ayrton Senna crazytunny  |  22. 04. 2018 18:20

Rozpoctovy strop je nesmysl je jen otazkou jakym zpusobem z tisice moznych to obejit.

Krasny priklad jsou vyrobci motoru. Ferrari a Mercedes dodaji svym tymum motory za 0 a ostatnim tymum za 15mil. A co se treba stane kdyz bude muset tym nasadit 4tou pohonou jednotku a treba Mercedes rekne ze jeji cena je 30mil tak FI nevyjede protoze nebude mit v rozpoctu finance?

Co kdyz si Haas objedna vse u externich dodavatelu za cenu 1dolar?

Co kdyz sponzor doda tymu vybaveni v hodnote 50mio zadarmo a ve sponzorske smlouve bude cena treba 5mio?

Takovych prikladu jsou opravdu tisice.

NewIndyCarFan  |  22. 04. 2018 18:44

Dá se to v pohodě sledovat. Tvé přiklady jsou o ničem.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 22. 04. 2018 18:45

Kimi Räikkönen Potooczech  |  22. 04. 2018 23:25

Nedá. Pokud některé náklady přesunete na dodavatele, jak prokážete, jaké náklady s tím měli ti dodavatelé. Zvlášť u týmů, které mají řadu stájí v ostatních odvětvích motorsportu. Stačí se podívat, jak dokážete pracovat s náklady v běžném holdingu s několika sročky. Co teprve takové obří automobilky. Podle mne by na rozpočtových stropech nejvíce vydělali Ferrari, Mercedes, Renault a Honda, pokud by měli všichni svůj tovární tým. U těch by se náklady sledovaly velmi obtížně a naopak jejich zákaznické týmy, které odebírají motory by na tom byly hůře. Ti by neměli jak schovat své náklady. Navíc, co by mohli udělat proti tomu, kdyby Ferrari dodalo třeba Haasu motory za 10 tisíc dolarů ... aby ho zvýhodnilo oproti ostatním zákaznickým týmům :). Nebo jak zabráníte situaci, kdy se tovární tým vytvoří doslova B tým, který využije k rozšíření svého rozpočtu, kdy v něm bude testovat díly, které půjdou na auta do obou stájí ... těch možností je spousta.

Fernando Alonso jj284b  |  23. 04. 2018 08:19

no jednoducho tak, ze bude zadefinovane co si moze team vziat od dodavatelov a co vyrobit sam...

Takže Haas končí

Pomozte vymýtit smrt z našich silnic. Jezděte po chodníku!

Ayrton Senna crazytunny  |  23. 04. 2018 12:17

To by museli definovat cenu každé součástky na monopostu :)

Charles Leclerc Teoretik99  |  22. 04. 2018 18:03

F1 byla vždy taková, že byly top týmy a za nimi zbytek. Mně to vyhovuje tak, jak to je momentálně, tři silné týmy stačí, ty si to mezi sebou rozdávají a ten zbytek ať si to rozdává mezi sebou.

Jako jo, třeba americká Indy má něco do sebe, ale nevidím jediný důvod, proč dělat z F1 nějaký rovnostářský sport.

Asi tak nějak

Pomozte vymýtit smrt z našich silnic. Jezděte po chodníku!

Pierre Gasly Martingooo  |  22. 04. 2018 17:34

To: Triper
Ahoj, pročítám diskuzi a mám pocit že se známe z Air Race...
Jsem na Air race v Cannes, nejsi v Éze? Popř. budeš v Monaku?
Nikol


NewIndyCarFan  |  22. 04. 2018 17:40

Dobrá fantazie

Pierre Gasly Martingooo  |  22. 04. 2018 18:45

1 2 3

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.