Pravidla o safety caru se dočkala dalších změn

Světová rada motorsportu upravila pravidla, jimiž se řídí provoz na trati při výjezdu safety caru. Snaží se eliminovat potenciální mezery.
Pravidla o safety caru se dočkala dalších změn

Pravidla o safety caru se v posledních letech měnila několikrát za sezónu a další změna přichází už před prvním závodem. Od loňského roku musí jezdci dodržovat při výjezdu safety caru na trať jistou omezenou rychlost. Má se tím zajistit bezpečnost, aniž by bylo nutné uzavírat boxovou uličku, což byla druhá možnost, jak zabránit závodění pod safety carem.

Tuto omezenou rychlost museli jezdci doposud dodržovat po dobu jednoho kola od okamžiku vyjetí safety caru, nově bude omezení platit pro dvě kola. FIA tak chce nechat více času startovnímu poli se seřadit za safety carem.

FIA také měla obavy, že by jezdci mohli při výjezdu safety caru zneužívat boxovou uličku pro získání výhody, proto stanovila, že do ní budou vozy moci zajet jen na výměnu pneumatik. Tím tedy zamezila projetí pit lane bez zastávky u mechaniků.

Další článek: FIA schválila páteční testy pneumatik

19:30 | Týmy musí měnit cestovní plány. Kvůli koronaviru nelze cestovat přes Hongkong a Singapur.
17:07 | Důsledek koronaviru: DTM přesouvá testy z Monzy na Hockehneim.
26. února | Sophia Floersch bude závodit ve F3 za tým Campos.
26. února | Vietnam podle Auto Motor und Sport zakázal vstup Italům na své území. Bahrajn zase zakazuje vstup těm, kteří přicestovali přes Dubaj či Singapur. Problém pro F1? Zatím nevíme.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února Kubica (1:16.942)
27. února Vettel (1:16.841)
28. února 09.00–18.00