Pravidla o safety caru se dočkala dalších změn

Světová rada motorsportu upravila pravidla, jimiž se řídí provoz na trati při výjezdu safety caru. Snaží se eliminovat potenciální mezery.
Pravidla o safety caru se dočkala dalších změn

Pravidla o safety caru se v posledních letech měnila několikrát za sezónu a další změna přichází už před prvním závodem. Od loňského roku musí jezdci dodržovat při výjezdu safety caru na trať jistou omezenou rychlost. Má se tím zajistit bezpečnost, aniž by bylo nutné uzavírat boxovou uličku, což byla druhá možnost, jak zabránit závodění pod safety carem.

Tuto omezenou rychlost museli jezdci doposud dodržovat po dobu jednoho kola od okamžiku vyjetí safety caru, nově bude omezení platit pro dvě kola. FIA tak chce nechat více času startovnímu poli se seřadit za safety carem.

FIA také měla obavy, že by jezdci mohli při výjezdu safety caru zneužívat boxovou uličku pro získání výhody, proto stanovila, že do ní budou vozy moci zajet jen na výměnu pneumatik. Tím tedy zamezila projetí pit lane bez zastávky u mechaniků.

Diskuze (28) Další článek: FIA schválila páteční testy pneumatik
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
23. května | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10