Pravidla o safety caru se dočkala dalších změn

Světová rada motorsportu upravila pravidla, jimiž se řídí provoz na trati při výjezdu safety caru. Snaží se eliminovat potenciální mezery.
Pravidla o safety caru se dočkala dalších změn

Pravidla o safety caru se v posledních letech měnila několikrát za sezónu a další změna přichází už před prvním závodem. Od loňského roku musí jezdci dodržovat při výjezdu safety caru na trať jistou omezenou rychlost. Má se tím zajistit bezpečnost, aniž by bylo nutné uzavírat boxovou uličku, což byla druhá možnost, jak zabránit závodění pod safety carem.

Tuto omezenou rychlost museli jezdci doposud dodržovat po dobu jednoho kola od okamžiku vyjetí safety caru, nově bude omezení platit pro dvě kola. FIA tak chce nechat více času startovnímu poli se seřadit za safety carem.

FIA také měla obavy, že by jezdci mohli při výjezdu safety caru zneužívat boxovou uličku pro získání výhody, proto stanovila, že do ní budou vozy moci zajet jen na výměnu pneumatik. Tím tedy zamezila projetí pit lane bez zastávky u mechaniků.

Diskuze (28) Další článek: FIA schválila páteční testy pneumatik
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.