Penalizace udělené jezdcům za porušení pravidel o safety caru ve Valencii jsou podle Ferrari bezvýznamné, a proto je třeba udělat změny. Ti, co se regulemi řídí, by neměli být znevýhodňováni.
Nejvíce Scuderii vadí, že Lewis Hamilton neztratil žádnou pozici, i když na trati předjel safety car. Penalizace průjezdu boxovou uličkou mu totiž druhé místo nevzala.
"Po sportovní stránce jsme měli obrovskou smůlu," řekl šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Když na trať vyjížděl safety car, na cílové rovince byli v tu chvíli jen čtyři vozy: Vettel, Hamilton, Fernando a Felipe. Sebastian byl před safety carem, ale Hamilton nerespektoval žluté světlo na safety caru."
"My jsme pak strávili celé jedno kolo s dvěma vozy za safety carem, zatímco počínaje Buttonem všichni ostatní zajížděli do boxů. Frustrace pramení z toho, že porušení pravidel nemá dopady na klasifikaci, a o tom bychom měli přemýšlet."
Další tresty jen s minimálními dopady přišly po závodě, kdy stewardi udělili devíti jezdcům penalizaci pěti sekund za nedodržení času na kolo při výjezdu safety caru. Jezdci se přitom bránili, že se nejednalo o úmysl, více zde. Podle Ferrari je ale třeba řešit i tento případ, protože trest byl za porušení pravidel opět příliš malý.
"Vznikl tím precedent, kdy v budoucnu můžete preferovat porušení pravidel. Raději přijmete penalizaci a porušíte pravidla," řekl Domenicali. "To podle mě není správné. Už jsme toto téma nastolili s FIA. Výsledek závodu je uzavřený, ale musíme zajistit, aby se věci, o kterých teď diskutujeme, v budoucnu neopakovaly."
Naposledy se pravidla o safety caru měnila minulý týden. Světová rada upřesnila, že není možné předjíždět, pokud zpomalovací vůz zajede zpět do boxů v posledním kole závodu. Učinila tak na základě nejasností, které se objevily po GP Monaka, v jejímž závěru předjel Michael Schumacher Fernanda Alonsa.