Pravidla o motorech obsahují díru, FIA ji uzavře

Navzdory všem snahám FIA se v pravidlech o motorech objevila mezera, která umožňuje foukání výfukových plynů ve větší míře, i když není sešlápnutý plynový pedál.
Pravidla o motorech obsahují díru, FIA ji uzavře

Mezinárodní automobilová federace meziročně změnila pravidla tak, aby co nejvíce minimalizovala vliv výfukových plynů na aerodynamiku vozu. Na jedné straně přesně vymezila, jakým směrem můžou být natočené koncovky výfuků, na straně druhé stanovila restrikce v oblasti map (nastavení) motorů.

Jeden nejmenovaný výrobce motorů se však podle Autosportu obrátil na FIA a poukázal na mezeru, která v pravidlech zůstala. Ta umožňuje, aby týmy foukaly výfukové plyny ve větší míře, i když jezdec nešlape na plynový pedál, a to pomocí opožděného zapalování.

Federace uznala, že mezera existuje, a proto upraví software standardizované elektronické řídící jednotky (ECU), kterou používají všechny vozy, a zabrání tak využití této šedé zóny pravidel. Změnu realizuje ještě před prvním závodem v Austrálii.

Tuto mezeru podle všeho zatím žádný tým nevyužil, ale hrozilo, že se tak dříve nebo později stane.

Další článek: Čtvrtek v Barceloně

18:13 | Ferrari má první ženu v jezdecké akademii – šestnáctiletou Mayu Weug.
11:34 | Marcus Armstrong, kterého podporuje Ferrari, bude letos závodit ve F2 za tým DAMS.
10:25 | Změna. Letošní sezóna WEC nezačne v Sebringu ale v Portimao. Pojede se od 2. do 4. dubna. O měsíc později se tam MOŽNÁ vydá F1.
21. ledna | Sainz a Leclerc se příští týden svezou ve voze SF71H z roku 2018. Každý bude jezdit jeden den.