Pravidla o motorech obsahují díru, FIA ji uzavře

Navzdory všem snahám FIA se v pravidlech o motorech objevila mezera, která umožňuje foukání výfukových plynů ve větší míře, i když není sešlápnutý plynový pedál.
Pravidla o motorech obsahují díru, FIA ji uzavře

Mezinárodní automobilová federace meziročně změnila pravidla tak, aby co nejvíce minimalizovala vliv výfukových plynů na aerodynamiku vozu. Na jedné straně přesně vymezila, jakým směrem můžou být natočené koncovky výfuků, na straně druhé stanovila restrikce v oblasti map (nastavení) motorů.

Jeden nejmenovaný výrobce motorů se však podle Autosportu obrátil na FIA a poukázal na mezeru, která v pravidlech zůstala. Ta umožňuje, aby týmy foukaly výfukové plyny ve větší míře, i když jezdec nešlape na plynový pedál, a to pomocí opožděného zapalování.

Federace uznala, že mezera existuje, a proto upraví software standardizované elektronické řídící jednotky (ECU), kterou používají všechny vozy, a zabrání tak využití této šedé zóny pravidel. Změnu realizuje ještě před prvním závodem v Austrálii.

Tuto mezeru podle všeho zatím žádný tým nevyužil, ale hrozilo, že se tak dříve nebo později stane.

Další článek: Čtvrtek v Barceloně

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10