Pravidla o motorech obsahují díru, FIA ji uzavře

Navzdory všem snahám FIA se v pravidlech o motorech objevila mezera, která umožňuje foukání výfukových plynů ve větší míře, i když není sešlápnutý plynový pedál.
Pravidla o motorech obsahují díru, FIA ji uzavře

Mezinárodní automobilová federace meziročně změnila pravidla tak, aby co nejvíce minimalizovala vliv výfukových plynů na aerodynamiku vozu. Na jedné straně přesně vymezila, jakým směrem můžou být natočené koncovky výfuků, na straně druhé stanovila restrikce v oblasti map (nastavení) motorů.

Jeden nejmenovaný výrobce motorů se však podle Autosportu obrátil na FIA a poukázal na mezeru, která v pravidlech zůstala. Ta umožňuje, aby týmy foukaly výfukové plyny ve větší míře, i když jezdec nešlape na plynový pedál, a to pomocí opožděného zapalování.

Federace uznala, že mezera existuje, a proto upraví software standardizované elektronické řídící jednotky (ECU), kterou používají všechny vozy, a zabrání tak využití této šedé zóny pravidel. Změnu realizuje ještě před prvním závodem v Austrálii.

Tuto mezeru podle všeho zatím žádný tým nevyužil, ale hrozilo, že se tak dříve nebo později stane.

Další článek: Čtvrtek v Barceloně

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00