Pravidla kolem výfuků zřejmě pro příští rok doznají změn

Mezinárodní automobilová federace by tím chtěla regule ujasnit a definitivně zabránit využívání výfukových plynů za účelem získání aerodynamické výhody.
Pravidla kolem výfuků zřejmě pro příští rok doznají změn

Kontroverze před začátkem sezony vzbuzuje zejména technické řešení stáje Red Bull (psali jsme zde). 

"Naším cílem bylo zamezit týmům užívat foukané difuzory, které za určitých podmínek porušují Článek 3.15 o pohyblivých aerodynamických prvcích. V kombinaci s restrikcemi v mapování motoru dle technické směrnice č. 36 to designérům znesnadní využívání výfukových plynů k získání aerodynamické výhody. Týmy ovšem těžko zapomenou na již získané znalosti, a tak bude zřejmě nutné pravidla před rokem 2013 znovu upravit," řekl technický delegát FIA Charlie Whiting. 

Whiting také souhlasí s tím, že letošní vozy nejsou až na výjimky esteticky příliš vábné. Zároveň ale podotýká, že co se snižování výšky špičky vozu týče, snažila se FIA týmům vyjít co nejvíc vstříc:

"Některé týmy si stěžovaly, že snížení celého předku vozu by je nutilo ke vskutku radikální změně designu vozu. Dohodli jsme se na kompromisu, že maximální výška 550mm bude platit od vzdálenosti 1950mm od zadního kraje kokpitu. Naše přání to splnilo a týmy zároveň nemusely přepracovávat systém zavěšení na svých vozech. Nakonec ale stejně všechny vypadají jako kachny."

Další článek: Ecclestone: Nastal čas utáhnout si opasky a sundat růžové brýle

27. února | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.