Technický delegát FIA a ředitel závodů Charlie Whiting nepochybuje o tom, že se Red Bull Racing v Austrálii provinil proti pravidlům, a proto byla diskvalifikace zasloužená.
Red Bull se v rámci odvolacího řízení chce domáhat zrušení Ricciardovy diskvalifikace na základě tvrzení, že pravidla neporušil, protože nepřekročil povolenou spotřebu paliva 100 kg za hodinu, i když podle senzoru FIA tak učinil. Chce to dokázat hodnotami naměřenými v rozvodu paliva.
Whiting to ale odmítá s tím, že podle pravidel je možné spotřebu měřit pouze senzorem, pokud FIA nerozhodne jinak. „Článek 5.10 podle mého názoru jasně říká, že průtok paliva bude měřen homologovaným senzorem,“ řekl. „Jak víte, Gill je jediný senzor homologovaný FIA. Podle mě je to naprosto jasné.“
Šéf oddělení pro pohony FIA Fabrice Lom také zpochybnil tvrzení Red Bullu o velkých nepřesnostech senzoru. Dvouprocentní odchylka měla působit ztrátu 0,75 sekundy na kolo. „Akceptujeme odchylky plus mínus 0,5 procenta,“ oponoval Lom. „Mnoho z nich je menších a pomalu se dostáváme dolů, jelikož cíl je 0,25 procenta.“
Navíc podle Whitinga senzor buď funguje a přesně (v rámci tolerance), nebo nefunguje vůbec. Je proto nemožné, aby fungoval a vykazoval dvouprocentní odchylku od skutečnosti.
FIA proto nehodlá měnit způsob měření paliva nebo dokonce zrušit omezení 100 kg za hodinu. Red Bull totiž navrhoval, ať platí jen omezení 100 kg na závod, ale podle FIA by to vedlo k nebezpečným situacím, protože by týmy využívaly maximální výkon a spotřebu na začátku rovinek a u jejich konce by jezdci zvedali nohu z plynu, aby palivo naopak šetřili, což by znamenalo nepředvídatelné zpomalení.