Pravidla jasně hovoří proti Red Bullu, říká Whiting

Technický delegát FIA a ředitel závodů Charlie Whiting nepochybuje o tom, že se Red Bull Racing v Austrálii provinil proti pravidlům, a proto byla diskvalifikace zasloužená.
Pravidla jasně hovoří proti Red Bullu, říká Whiting

Red Bull se v rámci odvolacího řízení chce domáhat zrušení Ricciardovy diskvalifikace na základě tvrzení, že pravidla neporušil, protože nepřekročil povolenou spotřebu paliva 100 kg za hodinu, i když podle senzoru FIA tak učinil. Chce to dokázat hodnotami naměřenými v rozvodu paliva.

Whiting to ale odmítá s tím, že podle pravidel je možné spotřebu měřit pouze senzorem, pokud FIA nerozhodne jinak. „Článek 5.10 podle mého názoru jasně říká, že průtok paliva bude měřen homologovaným senzorem,“ řekl. „Jak víte, Gill je jediný senzor homologovaný FIA. Podle mě je to naprosto jasné.“

Red Bull si je jistý, že v Austrálii pravidla neporušil

Red Bull si je jistý, že v Austrálii pravidla neporušil

Šéf oddělení pro pohony FIA Fabrice Lom také zpochybnil tvrzení Red Bullu o velkých nepřesnostech senzoru. Dvouprocentní odchylka měla působit ztrátu 0,75 sekundy na kolo. „Akceptujeme odchylky plus mínus 0,5 procenta,“ oponoval Lom. „Mnoho z nich je menších a pomalu se dostáváme dolů, jelikož cíl je 0,25 procenta.“

Navíc podle Whitinga senzor buď funguje a přesně (v rámci tolerance), nebo nefunguje vůbec. Je proto nemožné, aby fungoval a vykazoval dvouprocentní odchylku od skutečnosti.

FIA proto nehodlá měnit způsob měření paliva nebo dokonce zrušit omezení 100 kg za hodinu. Red Bull totiž navrhoval, ať platí jen omezení 100 kg na závod, ale podle FIA by to vedlo k nebezpečným situacím, protože by týmy využívaly maximální výkon a spotřebu na začátku rovinek a u jejich konce by jezdci zvedali nohu z plynu, aby palivo naopak šetřili, což by znamenalo nepředvídatelné zpomalení.

Další článek: Ferrari mělo v Melbourne nižší výkon kvůli problémům s elektronikou

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10