Pravidla jasně hovoří proti Red Bullu, říká Whiting

Technický delegát FIA a ředitel závodů Charlie Whiting nepochybuje o tom, že se Red Bull Racing v Austrálii provinil proti pravidlům, a proto byla diskvalifikace zasloužená.
Pravidla jasně hovoří proti Red Bullu, říká Whiting

Red Bull se v rámci odvolacího řízení chce domáhat zrušení Ricciardovy diskvalifikace na základě tvrzení, že pravidla neporušil, protože nepřekročil povolenou spotřebu paliva 100 kg za hodinu, i když podle senzoru FIA tak učinil. Chce to dokázat hodnotami naměřenými v rozvodu paliva.

Whiting to ale odmítá s tím, že podle pravidel je možné spotřebu měřit pouze senzorem, pokud FIA nerozhodne jinak. „Článek 5.10 podle mého názoru jasně říká, že průtok paliva bude měřen homologovaným senzorem,“ řekl. „Jak víte, Gill je jediný senzor homologovaný FIA. Podle mě je to naprosto jasné.“

Red Bull si je jistý, že v Austrálii pravidla neporušil

Red Bull si je jistý, že v Austrálii pravidla neporušil

Šéf oddělení pro pohony FIA Fabrice Lom také zpochybnil tvrzení Red Bullu o velkých nepřesnostech senzoru. Dvouprocentní odchylka měla působit ztrátu 0,75 sekundy na kolo. „Akceptujeme odchylky plus mínus 0,5 procenta,“ oponoval Lom. „Mnoho z nich je menších a pomalu se dostáváme dolů, jelikož cíl je 0,25 procenta.“

Navíc podle Whitinga senzor buď funguje a přesně (v rámci tolerance), nebo nefunguje vůbec. Je proto nemožné, aby fungoval a vykazoval dvouprocentní odchylku od skutečnosti.

FIA proto nehodlá měnit způsob měření paliva nebo dokonce zrušit omezení 100 kg za hodinu. Red Bull totiž navrhoval, ať platí jen omezení 100 kg na závod, ale podle FIA by to vedlo k nebezpečným situacím, protože by týmy využívaly maximální výkon a spotřebu na začátku rovinek a u jejich konce by jezdci zvedali nohu z plynu, aby palivo naopak šetřili, což by znamenalo nepředvídatelné zpomalení.

Diskuze (82) Další článek: Ferrari mělo v Melbourne nižší výkon kvůli problémům s elektronikou
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10