Pro Williams má letos začít nová éra, ve které se postupně vrátí na přední pozice. Nové technické vedení týmu proto stanovilo poměrně ambiciózní cíle.
Williams loni získal pouhých pět bodů a zažil nejhorší sezónu ve své historii. Klíčem k úspěchu i neúspěchu je ve formuli 1 vždy vůz, a tak ten letošní stavěl úplně jiný technický tým než loňský FW33.
"Loni jsme se snažili problémy řešit tím, že jsme zkoušeli hodně nových dílů, přičemž některé se od sebe ani moc nelišily, takže jsme těžko zjišťovali, jaké mají přínosy na trati. Letos jsme pro vylepšování zvolili velmi odlišný přístup, aby přínosy byly větší," vysvětloval provozní šéfinženýr Mark Gillan Autosportu.
FW34 se snaží především řešit nedostatky svého předchůdce. "Obecně vzato jsme museli vylepšit téměř všechny oblasti," přiznal Gillan. "Auto bylo poměrně těžké, měli jsme potíže se spolehlivostí, některé díly nepodávaly konzistentní výkony, a věci, jako je větší chlazení v horkých podmínkách, vedly ke zhoršení aerodynamiky. V těchto oblastech jsme si dali za cíl zlepšení."
A co od letošního auta Gillan očekává? Vzhledem k loňským výsledkům stanovil ambiciózní cíle. "Je to prosté," řekl. "Musíme se v průběhu sezóny neustále zlepšovat. Naším cílem je postupovat do třetí části kvalifikace, dokončovat na bodech a v průběhu sezóny vykazovat jasné zlepšení. Nejde jen o bodové zisky, ale také o fungování týmu v továrně."