Práce s pneumatikami bude ještě důležitější než loni, míní Bottas

S novými motory je velmi jednoduché rychle zničit zadní pneumatiky, takže jezdci budou muset myslet na obutí ještě víc než loni.
Práce s pneumatikami bude ještě důležitější než loni, míní Bottas

"Myslím, že letos bude ještě těžší zvládat pneumatiky, i když jsou trochu tvrdší," cituje Bottase Autosport. "Myslím, že s větším točivým momentem musíte být opatrnější s plynovým pedálem."

"Je velmi snadné přerušit trakci (prokluz kol), čímž dostanete teplotu přes povrch pneumatiky. Bude to trochu náročnější, a to je celkem chladno (v Bahrajnu), takže myslím, že práce s pneumatikami bude důležitější než loni."

Samozřejmě jde především o zadní pneumatiky, které se kvůli točivému momentu snadno dostanou do prokluzu. "Určitě se to stane velmi snadno," potvrdil Nico Hülkenberg.

"Stane se vám to velmi snadno, mně se to dělo na rovinkách, nebo se mi kola protáčela a nechávala za sebou černou stopu 100 metrů na výjezdu z pomalých zatáček, což je zábavné, ale pro výkon to není moc dobré."

"Co se týče degradace, je dost náročné zvládat pneumatiky. Je snadné protočit zadní kola a způsobit degradaci, takže by to podle mě mohlo být těžké."

Jezdci ale budou mít ještě jeden důvod nejezdit moc agresivně. "Z hlediska pilota bude letos velmi důležité šetřit palivo bez velkých ztrát v čase na kolo," připomněl Bottas. "Nepůjde jen o práci s pneumatikami."

"Samozřejmě máme počítače, aby nám pomohly, ale nakonec je na jezdci, aby šetřil palivo, aniž by ztrácel v čase na kolo."

Další článek: Bugatti v Ženevě představí vůz pojmenovaný po Elišce Junkové

9:11 | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.
27. září | Nezapomeňte, že závod dnes začíná už ve 13:10.
27. září | Nehoda ve F2, která po osmi kolech ukončila závod. Jezdci jsou ok... odkaz