Proč má Lando Norris pravdu v tom, že není porušení traťových limitů jako porušení traťových limitů?
Diskuze ohledně traťových limitů doprovází F1 již několik let. Řešení samozřejmě není snadné, nicméně uplynulá Velká cena Rakouska ukázala, že se snad našla varianta, který by traťové limity alespoň částečně eliminovat.
Dlouhodobě jsem zastáncem toho, aby byl za limit tratě považován obrubník, nikoliv bílá čára (samozřejmě pouze v místech, kde nějaký obrubník je). Řešení, které FIA nyní zkouší, tedy, že je bílá čára namalována přímo na obrubník, je za mě tedy dobrým kompromisem.
Ne vše však začíná fungovat správně a dle závodní logiky. Narážím tim na případ Landa Norrise, který dostal penalizaci za to, že vyjel mimo trať při snaze předjet Maxe Verstappena (překročil tím povolený počet porušení traťových limitů).
Brit sice pustil Nizozemce zpět před sebe a ztratil čas, ale přesto byl penalizován. To znamená, že kdyby nedošlo mezi jezdci ke kolizi, o vítězi by rozhodla tato nesmyslná penalizace.
Opět se tak ukázalo, že se situace na dráze hodnotí bez jakéhokoliv závodního citu.