Sesterský tým Red Bullu, který od letošní sezony ponese název RB, se všemožně snaží zaujmout ještě předtím, než představil svůj nový vůz.
Na úvod této poznámky bych rád uvedl, že marketing je přirozenou součástí motorsportu a že by bez něj – minimálně na profesionální úrovni – nemohl existovat. Vždyť už se desítky let říká: „Vyhraj v neděli, prodej v pondělí!“
Na druhou stranu je otázkou, zda by ani marketing neměl mít určité limity a jestli by se týmy neměly prezentovat především jako organizace, které tu jsou kvůli závodům a úspěchům dosaženým na dráze.
Narážím tím na tým RB, tedy bývalou stáj AlphaTauri z Faenzy. Ačkoliv se Red Bull ze své „béčkové“ stáje snaží udělat „áčkovou“ (díky personálnímu posílení či přesunu části týmu do Velké Británie), nad některými marketingovými tahy týmu RB zůstává rozum stát.
Na co narážím?
Nepřijde mi ideální, aby v oblasti marketingu tak tlačil na pilu a snažil se za všech okolností budit pozornost. Tedy přesně tak, jak to činí RB:
- tým si na základě marketingu vybral jezdeckou sestavu (Daniel Ricciardo a jeho popularita v USA),
- tanečky ohledně pojmenování týmu s výsledkem „Visa Cash App RB“,
- neobvyklý název vozu, který ponese název VCARB02,
- uspořádání předsezonní prezentace (v případě italského týmu) v americkém Las Vegas
Neměl by se RB raději soustředit na to, aby se o něm mluvilo v souvislosti s úspěchy na dráze?