Pozice Williamsu v šampionátu neodpovídá rychlosti vozu

Sam Michael však přiznává, že celková výkonnost týmu je slabší.
V následujícím rozhovoru odpovídal technický ředitel Williamsu Sam Michael.

Jak byste shrnul výkonnost týmu v průběhu víkendu španělské Grand Prix?
Sam Michael: "Nico pro tým získal bod, ale my potřebujeme bodovat s oběma vozy a pravidelněji, pokud máme vylepšit naší pozici v poháru konstruktérů. Tento víkend byl pozitivní v tom, že jsme ztráceli jen 0,3 sekundy na nejrychlejšího v druhé části kvalifikace a to na trati, kde je klíčová aerodynamika. Úpravy vozu, které jsme nasadili, fungovaly podle očekávání."

Co nového jste měli na FW31 a jak se to projevilo na výkonnosti?
SM: "Ve Španělsku jsme měli různé aerodynamické úpravy na obou vozech, byly součástí našeho plánovaného vývojového programu. Pokrok základní výkonnosti vozu byl dobrý a to jsme si ověřili v trénincích."

K jakému poškození došlo v závodě na voze Kazukiho v druhé zatáčce?
SM: "V rámci toho incidentu došlo k poškození plátu Kazukiho předního křídla, takže musel do boxů pro celé nové přední přítlačné křídlo. Díky Safety caru ho to naštěstí nestálo tolik času, kolik mohlo."

Nicovy časy byly v závodě trochu nevyrovnané. Jaký to mělo důvod?
SM: "Ano, Nicovy časy nebyly konzistentní a my nyní pečlivě studujeme všechna data a díly karoserie vozu, abychom zjistili, co to způsobilo."

Jak si podle vás celkově stojí FW31 vzhledem ke své rychlosti?
SM: "Pořadí týmu vždy jasně určí vaše pozice v poháru konstruktérů. I když si myslíme, že v současnosti máme rychlejší vůz, než by napovídala naše pozice v tabulce, pořadí v konstruktérech měří celkovou výkonnost našeho týmu."

Jaké změny budete mít na voze v Monaku a jaké jsou vaše naděje pro tento závod?
SM: "V Monaku budeme mít na voze další úpravy, stejně jako všechny ostatní týmy. Naším cílem je samozřejmě získat více bodů, protože jsme v posledních závodech nedokázali využít náš potenciál tak, jak bychom chtěli. Obvykle jsme na městských okruzích rychlí, takže se těšíme, že v Monte Carlu využijeme FW31 naplno."
Diskuze (11) Další článek: Naši jezdci mají rovnocenné podmínky, říká Ross Brawn
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10