Pozdravy z Barcelony: ten zvuk se nikdy neomrzí

Týmy formule 1 mají poslední dva dny na to, aby připravily své vozy pro start v Bahrajnu. Už se to krátí, vždyť do království odjíždíme již za týden a něco.

Co na formuli 1 nemusím je dostat se na místo událostí. Letadlo do Barcelony mělo včera přes dvě hodiny zpoždění, přičemž následovalo přimo ve Španělsku dvě hodiny bloudění. Ale hotel jsem našel a stihl se vyspat, abych mohl být ráno nastoupen pro účely příprav na novou sezonu.

Stres z cesty ale rychle rozplynul ten úchvatný zvuk motorů formule 1. Mám "kancelář" přímo nad garáží Mercedesu a výhled z tiskového centra je v Barceloně jeden z nejlepších. Navíc režim oficiálních testů je volnější. Vedlo padoku mě pustí na VIP tribunu či na terasu a ještě prozkoumám, zda se prokoušu do boxové uličky. Musím se těm kobylám podívat zblízka na zoubek! Večer bude možné připlést se k nějakým oficiálním rozhovorům, ale jak už to tak bývá, člověk si musí vybrat, neboť je týmy většinou pořádají ve stejný čas.

Na to, jaká je zima (jen 8° C) je na hlavní tribuně dost diváků. A to dnes nejede žádný Španěl a Michael Schumacher pojede zase až zítra. Alonsa ve Ferrari pro víkend vystřídal Felipe Massa.

Sauber je hodně pokorným týmem: na voze nejsou žádní sponzoři a barevný návrh je hodně skromný. Tým se stále jmenuje BMW Sauber a nejen Peter Sauber, ale také dodavatel motorů Ferrari z toho má těžkou hlavu. Nakonec ani pro BMW to není nejlepší reklama. Byť je stále "vidět", což ale na druhou stranu neustále připomíná jeho neslavný odchod z formule 1 na konci loňské sezony. Kamiony Sauberu v padoku raději nenesou ani žádný oficiální název a jsou celé bílé - jen v rohu se krčí jména několika partnerů.

Určitě budete fandou Lotusu. Historické barvy vypadají na moderní formuli zajímavě, a ve spojení s duchem týmu to budou sympaťáci. Zezačátku se jim nejspíš nebude nijak moc dařit, ale Tony Fernandes se umí pohybovat v těžkých podmínkách a s Mikem Gascoynem není důvod nevěřit, že ke konci sezony už by mohl Lotus útočit na "zbytek světa" za McLarenem, Ferrari, Mercedesem a Red Bullem.

Na okruhem u obce Montmeló začalo nyní pršet a trať ztichla. Jdu tedy prozkoumat další možnosti. Velmi si užívám přítomnost na okruhu, kdy nemusím komentovat, protože mi to dává možnost vnímat prostředí a atmosféru sobecky pro sebe. To proto, abych vás dokázal s první Velkou cenou Bahrajnu strhnout k podobnému nadšení :)

Diskuze (10) Další článek: Schumacher se obává, že v úvodních závodech o vítězství bojovat nebude
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10