Pozdravy z Barcelony: ten zvuk se nikdy neomrzí

Týmy formule 1 mají poslední dva dny na to, aby připravily své vozy pro start v Bahrajnu. Už se to krátí, vždyť do království odjíždíme již za týden a něco.

Co na formuli 1 nemusím je dostat se na místo událostí. Letadlo do Barcelony mělo včera přes dvě hodiny zpoždění, přičemž následovalo přimo ve Španělsku dvě hodiny bloudění. Ale hotel jsem našel a stihl se vyspat, abych mohl být ráno nastoupen pro účely příprav na novou sezonu.

Stres z cesty ale rychle rozplynul ten úchvatný zvuk motorů formule 1. Mám "kancelář" přímo nad garáží Mercedesu a výhled z tiskového centra je v Barceloně jeden z nejlepších. Navíc režim oficiálních testů je volnější. Vedlo padoku mě pustí na VIP tribunu či na terasu a ještě prozkoumám, zda se prokoušu do boxové uličky. Musím se těm kobylám podívat zblízka na zoubek! Večer bude možné připlést se k nějakým oficiálním rozhovorům, ale jak už to tak bývá, člověk si musí vybrat, neboť je týmy většinou pořádají ve stejný čas.

Na to, jaká je zima (jen 8° C) je na hlavní tribuně dost diváků. A to dnes nejede žádný Španěl a Michael Schumacher pojede zase až zítra. Alonsa ve Ferrari pro víkend vystřídal Felipe Massa.

Sauber je hodně pokorným týmem: na voze nejsou žádní sponzoři a barevný návrh je hodně skromný. Tým se stále jmenuje BMW Sauber a nejen Peter Sauber, ale také dodavatel motorů Ferrari z toho má těžkou hlavu. Nakonec ani pro BMW to není nejlepší reklama. Byť je stále "vidět", což ale na druhou stranu neustále připomíná jeho neslavný odchod z formule 1 na konci loňské sezony. Kamiony Sauberu v padoku raději nenesou ani žádný oficiální název a jsou celé bílé - jen v rohu se krčí jména několika partnerů.

Určitě budete fandou Lotusu. Historické barvy vypadají na moderní formuli zajímavě, a ve spojení s duchem týmu to budou sympaťáci. Zezačátku se jim nejspíš nebude nijak moc dařit, ale Tony Fernandes se umí pohybovat v těžkých podmínkách a s Mikem Gascoynem není důvod nevěřit, že ke konci sezony už by mohl Lotus útočit na "zbytek světa" za McLarenem, Ferrari, Mercedesem a Red Bullem.

Na okruhem u obce Montmeló začalo nyní pršet a trať ztichla. Jdu tedy prozkoumat další možnosti. Velmi si užívám přítomnost na okruhu, kdy nemusím komentovat, protože mi to dává možnost vnímat prostředí a atmosféru sobecky pro sebe. To proto, abych vás dokázal s první Velkou cenou Bahrajnu strhnout k podobnému nadšení :)

Diskuze (10) Další článek: Schumacher se obává, že v úvodních závodech o vítězství bojovat nebude
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10