Povolat Hamiltona do boxů při druhém safety caru byla začátečnická chyba, říká Mercedes

Max Verstappen a Lewis Hamilton nakonec stavěli třikrát. Poslední zastávku absolvovali během safety caru. Verstappen během prvního, Hamilton během druhého.
Povolat Hamiltona do boxů při druhém safety caru byla začátečnická chyba, říká Mercedes

Během prvního safety caru zajel Max Verstappen do boxů. Přišel tím o vedení, protože Hamilton zůstal na trati, ale hned po restartu se dokázal vrátit zpět do čela závodu.

Hamilton stavěl při druhém safety caru v 66. ze 71 kol. Propadl se za Albona a Gaslyho. Po restartu předjel Gaslyho, ale s Albonem měl kontakt, za který dostal po závodě penalizaci.

Toto Wolff v Brazílii nebyl a tak situaci okomentoval James Allison. Podle něj byla třetí zastávka Hamiltona chybou.

Podle Allisona udělal Mercedes hloupost. „Mysleli jsme si, že jsme vyměnili pozici za čerstvou pneumatiku s dostatečným počtem kol do cíle, abychom si toto místo rychle vzali a pak se ujali vedení,“ řekl Allison.

Podle něj se ale Mercedes přepočítal hned ve dvou věcech – zbývajících kolech a počtu ztracených míst.

„Z faktického hlediska to bylo nesprávné, protože jsme si vyměňovali dvě místa – nebrali jsme v úvahu Gaslyho. A za druhé .... s množstvím trosek na trati kroužil safety car mnohem více kol, než jsme očekávali.“

Hamilton se Albonovi omluvil za způsobení kolize

Hamilton se Albonovi omluvil za způsobení kolize

„Myslím, že to byla nováčkovská chyba pramenící z toho, že jsme neměli dostatečně rychlé auto a snažili jsme sahat příliš daleko po vítězství, které nebylo v našem dosahu. Udělali jsme chybu.“

Allison potvrdil, že Hamilton za to nemohl. Zastávku sice s Hamiltonem stihli probrat, ale dali mu nesprávné informace – řekli, že ztratí jedno místo a byla to dvě místa.

„Ve chvíli, kdy se na trať vrátil za Gaslym, jsme si okamžitě pomysleli: ‚proč jsme to udělali?‛“

Hamilton strategii bránil

Podle Hamiltona ale byla strategie dobrá. „Tým odvedl se strategií opravdu skvělou práci,“ řekl Hamilton. „Nakonec to nebylo jejich rozhodnutí, nabídli mi to jako příležitost.“

Podle Hamiltona to nebyl problém, protože měl šanci se poměrně rychle dostat před Albona, i když to nakonec nedopadlo dobře. 

Hamilton během závodu spíše zpochybňoval jiné rozhodnutí – přezout při první zastávce na měkké místo středních. Podle něj to ale nakonec na výsledek závodu nemělo velký vliv.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Alfa Romeo zažila v Brazílii po nepovedených závodech bodové hody

19:42 | Junior Ferrari Robert Shwartzman vyhrál závod formule 2.
13:09 | Jeden z dalších aspektů. Není to jen o trati a vozech. V současné době jsou podmínky takové, že v případě nehody nemůže vzlétnout vrtulník. A ten je s ohledem na vzdálenost Štýrského Hradce klíčový.
12:57 | Problém pro GP Maďarska: každý z rizikové země (z pohledu F1 hlavně Velká Británie) se může zdržovat jen na okruhu a v hotelu. Pokud bude "chycen" jinde, dostane 15 tisíc euro pokuty. Může to odradit zejména novináře nebo lidi z doprovodných sérií.
11:16 | Na Red Bull Ringu prší. Pokud by dnes kvalifikace nebyla možná, existují tři scénáře: 1) Kvalifikace by se jela v neděli dopoledne (pravděpodobné, má být hezky), 2) Vzaly by se výsledky třetího tréninku (pokud bude), 3) vzaly by se výsledky druhého tréninku.

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink Pérez (1:04.867)
2. trénink Verstappen (1:03.660)
Sobota 11. července 2020
3. trénink Zrušeno (déšť)
Kvalifikace Hamilton (1:19.273, déšť)
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10