Považujete turbo za součást motoru? Mercedes sondoval u FIA možné využití oleje

Stáj Mercedes nedávno podala dotaz k FIA, který se týkal možnosti využití oleje v turbodmychadlu. Podle odpovědi Mezinárodní automobilové federace je turbo součástí pohonné jednotky, a proto se na něj vztahují regulace ustanovené ve článku 20 technický pravidel formule 1.
Považujete turbo za součást motoru? Mercedes sondoval u FIA možné využití oleje

V probíhající sezóně 2018 začala FIA omezovat jednotlivé týmy ve spalování oleje v pohonné jednotce za účelem zvýšení výkonu. Mercedes se v pravidlech upravujících tuto problematiku zřejmě snažil najít skulinu, a proto podal oficiální dotaz k FIA, zda – li pod tyto regulace spadá i olej spálený v systému turba.

Mercedes zajímalo, jestli pod článek 20 technických pravidel spadá olej využitý v turbodmychadlu, a zda – li se tento olej počítá do celkového maximálního možného objemu spáleného oleje, který činí 0.6 litru na 100 kilometrů.

Dopis s touto otázkou oficiálně Charliemu Whitingovi zaslal Chris Jilbert, jeden z hlavních inženýrů Mercedesu v jednom z center stáje v britském Brixworthu.

Na všechny otázky Mercedesu odpověděl Charlie Whiting poměrně jasně. Podle Whitingova výkladu spadá veškerý olej v motoru pod článek 20 a systém turbodmychadla je považován za součást motoru. Whiting Mercedesu dále potvrdil, že spotřeba oleje v turbu se počítá do celkové maximální povolené spotřeby, tedy 0.6 litru na 100 km.

Článek 20 technický pravidel dále stanoví na příklad to, že během závodního víkendu nesmí být olej měněn, tzn. každý monopost musí během grand prix absolvovat všechny session a závod s „jedním olejem“.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Bariéry staví 6 týdnů před závodem! Jak vypadá trať v Monaku bez nich?

19:50 | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10