Považuje Ferrari nová pravidla o zadních křídlech za nejasná?

Považuje Ferrari nová pravidla o zadních křídlech za nejasná?

Luca di Montezemolo vyjádřil naději, že technické regule 2011 neumožní dvojitou interpretaci, ale připomněl kauzu dvojitých difuzorů.

V příští sezóně budou zadní přítlačná křídla vybavena systémem, který bude snižovat jejich odpor vzduchu podobně jako F-potrubí, s kterým letos přišel McLaren. Využít tento systém, který zvýší maximální rychlost na rovince, ale bude možné jen pro předjíždění, a to pokud bude ztráta na soupeře menší než jedna sekunda.

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se o tomto zařízení zmínil během Světového finále ve Valencii a i když řekl, že obavy nemá, vzpomínka na dvojité difuzory naznačuje možnost budoucích sporů. V roce 2009 si většina týmů myslela, že pravidla vícepatrové difuzory zakazují, ale týmy Brawn, Williams a Toyota je použily na svých vozech. A odvolací soud FIA jim dal nakonec za pravdu.

"V roce 2011 dojde k různým technickým změnám, od návratu KERS až po příchod pneumatik Pirelli a nastavitelného zadního křídla," připomněl Montezemolo. "My začínáme na solidních základech. Mám tím na mysli skutečnost, že na konci loňské sezóny byl náš systém na rekuperaci kinetické energie velmi konkurenceschopný. Co se týče zadního křídla, doufám, že sezónu začneme bez jakýchkoliv pochybností ohledně interpretace pravidel. Nedělá mi to starosti, ale zkušenosti z roku 2009 (s dvojitými difuzory) nás stále rozčilují."

Na používání zadních nastavitelných křídel se shodly všechny týmy a půjde o jakousi povinnou výbavu, která bude pomáhat všem jezdcům při předjíždění. K bránění pozice tento systém nebude možné využít. Jeho používání bude hlídat elektronika podobně jako u předních nastavitelných křídel, které týmy používaly ještě letos, ale v příští sezóně z vozů zmizí.

Doporučujeme

Články odjinud