Používat šestiválce a osmiválce najednou by byla chyba, míní Whitmarsh

Používat šestiválce a osmiválce najednou by byla chyba, míní Whitmarsh

Nástup nové éry motorů narušují stížnosti menších týmů na finanční náročnost této změny. Možným řešením by bylo souběžné používání obou typů motorů. Whitmarsh je proti.

Ke změně motorů ze současných osmiválců na šestiválce by mělo dojít v roce 2014. Stále se však objevují protesty menších týmů, které si stěžují hlavně na vysokou finanční náročnost této změny a žádají o její odklad. Bohatší automobilky jsou zásadně proti, odklad by pro ně znamenal nemalé finanční ztráty. Jistou možností je tedy pro začátek povolit používání obou typů motorů. S tím však nesouhlasí šéf McLarenu Martin Whitmarsh.

"Je to realizovatelné," cituje prezidenta FOTA Autosport. "Osobně si ale myslím, že udělat to by nebylo zrovna moc atraktivní. Rovnocennost různých typů jsme tu už dříve měli. Bylo to třeba v roce 1988, to jsme měli turbo motory, pokud jsme šli tou druhou cestou, tak motory s klasickým spalováním. Pro McLaren to není úplně špatná vzpomínka, ale nebylo to atraktivní pravidlo." Povolením používat oba typy motorů by totiž podle Whitmarshe byly vlastně vytvořeny dva různé šampionáty, což se mu nezdá příliš lákavé.

K podobné situaci došlo i při poslední změně pravidel pro používání motorů, a to v roce 2006, kdy všechny týmy musely začít jezdit s osmiválcovým motorem, zatímco stáji Toro Rosso byla udělena dočasná výjimka, díky níž mohla využívat motor desetiválcový.

Doporučujeme

Články odjinud