FIA odložila povinnost používat tzv. chladicí systém při závodech, během kterých budou vládnout vysoké teploty.
Od Velké ceny Kataru 2023, kterou doprovázelo velké horko (plus se přidaly další faktory, jako náročný profil okruhu a omezení délky stintu, což vedlo k vyššímu tempu závodu), se FIA zabývala tím, jak zlepšit komfort jezdců v náročných podmínkách.
Kdy může dojít k nasazení chladicího systému?
FIA může jeho nasazení nařídit (v letošním případě doporučit), pokud teplota vzduchu překročí 30,5 °C. Týmům to musí oznámeno minimálně 24 hodin před startem závodu nebo sprintového závodu.
Řídící orgán nakonec dospěl k tomu, že bude jezdcům, pokud budou vládnout vysoké teploty, nařizovat využívání tzv. chladicího systému.
FIA se v tomto ohledu rozhodla pro řešení, které nabízí americká společnost Chillout Motorsports. Její systém s názvem Cypher Pro Micro Cooler spočívá ve využívání speciální „košile“ (či „vesty“), jejíž součástí je 48 metrů trubiček, v nichž proudí chladící směs, která ochlazuje tělo jezdce.
Britský Autosport nyní v tomto ohledu přišel s informací, že oproti původním plánům, bude v letošní sezoně používání systému pouze dobrovolné s tím, že jeho povinné nasazování (v pravidlech stanovených případech) přijde na řadu až v roce 2026.
Pokud však letos pilot využívání systému odmítne, bude muset být jeho monopost dovážen – půlkilovým závažím, aby nezískal konkurenční výhodu.
Ne všichni novinku vítají
Když bylo vloni uvedeno zavedení chladícího systému, ne každý pilot tuto informaci přijal s nadšením.
Příkladem je Lewis Hamilton, který prohlásil, že něco takového není nutné, vzhledem k tomu, že jsou jezdci F1 špičkově placenými sportovci, kteří by měli být na náročné podmínky připraveni.