Má-li obchodní model formule 1 fungovat úspěšně i v nových zemích, je potřeba zvolit odlišný přístup jejího prezentování před tamními obyvateli.
V posledních letech přibyly
do kalendáře formule 1 destinace, ve kterých nemá motorsport dlouholetou
tradici. Nezřídka kdy se tak organizátoři velkých cen setkávají s nezájmem
fanoušků, což představuje obrovský problém zejména z finančního hlediska. Řešením
by podle šéfa Lotusu mohlo být zejména zlepšení v oblasti propagace.
"Nemůžete vzít F1 prvně do Indie
a jednat s publikem stejným způsobem jako s velmi znalými tifosi na
Monze. Itálie má devadesátileté dědictví, Indie je zbrusu nová. Myslím, že i
týmy a jezdci by měli trávit více času v zemích, které navštěvují. Musíme
se zbavit myšlenky, že F1 je věc, která se odehrává jednou za rok. Musí tu být
větší, širší propagace, více zpravodajství z této události, více
televizních vstupů ze zákulisí," říká Fernandes.
Zároveň je podle něj důležité,
aby byla formule 1 více transparentní, neboť současná pravidla jsou poněkud
složitá, což představuje pro nové fanoušky jistou bariéru. "Musíme zachovávat (tento) sport
jednoduchým, když ho představujeme novým zemím. Závodění, konkrétně pak F1, je
velmi komplikované. Ale čím více srozumitelným jej uděláme, tím snazší bude
zapojit do něj novější země," dodal.