Force India vloni skončila na 5. místě v šampionátu a také letos drží tuto příčku. K dalšímu posunu vpřed by potřebovala velkou finanční injekci.
Force India je tým, který vykazuje poměrně velkou efektivitu. Vloni skončil tým na pátém místě a tuto příčku drží i letos, kdy získal dvě pódia. Na Williams ztrácí 15 bodů a na šesté Toro Rosso má náskok 36 bodů.
„Abych řekl pravdu, myslím, že naším cílem je být nejlepším ze zbytku světa,“ uvedl Fernley pro F1i.com. „Realita je, že bychom k dalšímu kroku potřebovali 200 milionů liber.“
Fernley připomíná, že nás čekají nová pravidla a „vzrušující rok“. „Neřekl bych, že máme rovné podmínky, ale určitě rovnější, než tomu bylo kdykoliv předtím, pokud jde o dostupnost aerodynamiky, kterou máte.“
Fornley tím myslí omezení v používání CFD a aerodynamických tunelů. „Je zřejmé, že větší týmy mají mnohem efektivnější procesy, takže mají výhodu, ale výhoda je mnohem menší, než kdykoliv předtím. Bude to zajímavé a myslím, že to v příštím roce přinese některé zajímavé příležitosti.“
Vůz pro rok 2017 je prý prvním, který Force India vyvíjí s 60 % modelem pro aerodynamický tunel a to poté, co se vloni přesunula do tunelu Toyoty v Německu. Jak se ale ukazuje, Force India vidí budoucnost spíše v CFD simulacích:
Foto: Getty Images / Mark Thompson