Mercedes představil veřejnosti zvuk svého šestiválce formule 1, který budou příští rok používat kromě jeho týmu také McLaren, Williams a Force India.
Aby německý tým zasadil zvuk svého přeplňovaného šestiválce o objemu 1,6 litru co nejvíce do reality, nahrál zvuk z testovací lavice simulující kolo v Monze a spojil ho s videem ze simulátoru.
Ani tak ale nemohl dosáhnout stejného zvukového projevu, jako uslyší diváci v příštím roce na závodních okruzích. "Když nahráváte v testovací komoře, je to celkem náročné, protože musíte odsávat výfukové plyny a bezpečně je odvádět z továrny, ve které ta komora je," vysvětloval šéf německých motorů Andy Cowell.
"Hrozně velké množství technologií zajišťuje, aby byly ty plyny zachyceny a filtrovány, což přirozeně trochu ubírá na zvuku (motoru). Navíc testovací komora je místnost s rovnými zdmi, což způsobuje odrážení zvuku a snižuje jeho čistotu. Je to dynamometr pro motory, ne nahrávací studio!"
Faktem ale zůstává, že zvuk šestiválce bude jiný než zvuk současného osmiválce. Má to několik důvodů. Osmiválec "hraje" do dvou výfuků, které nejsou téměř ničím omezené a jsou vyladěné na co nejvyšší výkon.
Na druhé straně šestiválec má jen jeden výfuk, který je navíc vybavený turbínou systému na rekuperaci energie. "Jakmile máte jakákoliv omezení ve výfukovém systému, snižuje se hlasitost zvuku, protože kolo turbíny je navrženo tak, aby rekuperovalo energii z proudění plynů, což přirozeně snižuje hlasitost hluku, který vychází ven," vysvětloval Cowell.
"Ale protože to je šest válců pálících do jednoho výfuku, místo čtyř pálících do každého (ze dvou) výfuku u současných motorů, frekvence bude velmi podobná současným 18 tisícům otáček za minutu. Takže budeme mít velmi podobnou frekvenci, ale nižší hlasitost, a to kvůli rekuperaci energie z výfukového systému."