Kimi Räikkönen se ve Velké ceně Německa dostal několikrát do kontaktu s Lewisem Hamiltonem, Sebastianem Vettelem i svým týmovým kolegou z Ferrari Fernandem Alonsem.
Právě kvůli poškození vozu z těchto kontaktů přišel podle svých slov Fin o body. První kontakt přišel ve dvanáctém kole, kdy Hamilton v zatáčce Spitzkehre v souboji o osmé místo předjel jak Räikkönena, tak Daniela Ricciarda.
O dvě kola později se pak Räikkönen dostal do kolize znovu, tentokrát s Vettelem a Alonsem. Poškozené přední křídlo se pak podle Fina podepsalo na rapidním zvýšení opotřebení pneumatik, které bránilo využití jeho agresivní strategie, při které přezul během první zastávky na superměkkou směs pneumatik.
„Mysleli jsme, že je to správná strategie, ale dvakrát do mě narazili, skončil jsem mezi dvěma vozy a poškodil si přední křídlo. Kousek pak odlédl. Zničil jsem levou přední gumu, až na levou přední byly pneumatiky pořád v pohodě. Nemohl jsem tedy na superměkké směsi jet tak dlouho, jak jsme chtěli a kvůli poškození jsem jen přišel o výkon v autě.”
Body pro Ferrari zachránil alespoň pátým místem Fernando Alonso. „Nejdřív jsme plánovali strategii dvou zastávek, uprostřed závodu jsem se ptal, jak jsou na tom s pneumatikami ostatní, protože jsem cítil, že bychom se opravdu trápili, kdybychom šli jen na dvě, tak jsme to změnili na tři zastávky. Možná jsme tím trochu překvapili Red Bull. Předjeli jsme je v boxech, ale na konci jsme už neměli rychlost na to bojovat se Sebastianem (Vettelem), ale mohli jsme bojovat s Danielem (Ricciardem). Myslím, že páté místo dnes bylo maximem. Jsem velmi spokojen. Doposud pro mě bylo v sezóně asi nejlepším závodem Rakousko, teď je to ale pravděpodobně tenhle, jelikož byl docela těžký. Zvládnout start, palivo, pneumatiky, změny strategie a souboje, byl to obtížný závod