Jelikož ale Volkswagen nic nenamítá proti soupeření Porsche s Audi v Le Mans, z atraktivního spojení s královnou motorsportu nic nebude.
Porsche je s motorsportem spojeno prakticky po celou svou historii. Na počátku 21. století však přeci jen ve sportovním světě nebylo proslulé tolik jako kupříkladu v sedmdesátých letech. V roce 2010 proto vedení automobilky rozhodovalo, kterou z nejprestižnějších závodních sérií se Porsche pokusí dobýt.
Výzva pro Porsche
Dokáže se speciál 919 v Le Mans vyrovnat legendárnímu "mcqueenovskému" modelu 917, který vládl motoristickému světu v sedmdesátých letech?
Matthias Müller, který Porsche v současné době šéfuje, o možnosti vstoupit do formule 1 před časem mluvil poměrně otevřeně. Ředitel výzkumného a vývojového oddělení Porsche Wolfgang Hatz ale přiznává, že formule 1 nebyla první volbou automobilky. Tou vždy zůstávalo Le Mans.
„Existovaly pouze dvě možnosti – formule 1 a Le Mans. Jenže Le Mans je naším druhým domovem. Naše rozhodnutí by změnilo, kdyby někdo z koncernu řekl: „Dobře, ale v Le Mans je i Audi, a s tím soutěžit nemůžete.“ V takovém případě by nám nezbylo nic jiného než formule 1,“ prozradil Hatz britskému Autosportu.
Porsche ve formuli 1
Jako tým získalo jediné vítězství (Francie 1962). Velké úspěchy sbíralo jako dodavatel motorů McLarenu v osmdesátých letech.
Porsche se tak letos se svým speciálem 919 pokusí v nejslavnějším vytrvalostním závodě světa přerušit hegemonii dieselových vozů z dílny Audi. Dopomoci by jim k tomu měl také Australan Mark Webber, který ještě v loňské sezoně závodil ve formuli 1 za stáj Red Bull.