Porsche přerušilo dominanci Audi a vyhrálo v Le Mans

Vítěznou posádku tvořili Nick Tandy a debutanti Earl Bamber a Nico Hülkenberg.
Porsche přerušilo dominanci Audi a vyhrálo v Le Mans

Porsche vybojovalo své první celkové vítězství v závodě 24 hodin Le Mans od roku 1998 zásluhou posádky č.19, kterou tvořili Nick Tandy, Earl Bamber a současný pilot formule 1 Nico Hülkenberg.

Úspěch Porsche podtrhli Timo Bernhard, Mark Webber a Brendon Hartley, kteří s druhým vozem č.17 dojeli do cíle na druhém místě s jedním kolem ztráty.

Vozy stuttgartské značky upevnily svoji pozici na čele nejslavnějšího vytrvalostního závodu během noční fáze. Vůz č.19 se dopředu dostal díky rychlým stintům v podání Hülkenberga a Tandyho.

Nad ránem za volant usedl Bamber, který definitivně odrazil tlak vozů Audi. Všechny tři prototypy se čtyřmi kruhy ve znaku totiž nakonec musely neplánovaně do boxů.

Porsche tak ke konci závodu zbyl jediný úkol, dostat své vedoucí vozy č.19 a 17 v pořádku do cíle, v čemž mu nakonec nezabránila ani lehká dešťová přeháňka v závěrečných deseti minutách závodu.

Hülkenberg, který si do Francie odskočil mezi závody F1 v Kanadě a Rakousku, se tak spolu s Bamberem mohl radovat z velkého triumfu již při svém prvním startu v Le Mans. Na vítězném stupínku je doplnil kolega Tandy.

Porsche č.17 skončilo druhé poté, co Mark Webber musel v noci absolvoval penalizaci jedné minuty za to, že jeho kolega Hartley v předcházejícím stintu nerespektoval žluté vlajky.

Nejlépe umístěným konkurentem bylo Audi č.7, které pilotovali Marcel Fässler, André Lotterer a Benoit Tréluyer. Audi v noci bojovalo s třetím porsche. Propadlo se sice dozadu, když muselo do boxů po ztrátě části karoserie a později také pro potíže s olejem.

Audi č.9 strávilo v boxech bezmála 20 minut, jelikož potřebovalo výměnu přední hnací hřídele. Třetí Audi č.8 pak ztrácelo téměř po celý závod poté, co Loïc Duval havaroval ve snaze vyhnout se pomalu jedoucímu chumlu aut před sebou. Později ještě dvě minuty sebrala výměna krytu motoru.

Porsche č.18 Neela Janiho, Romaina Dumase a Marca Lieba, které vyhrálo kvalifikaci, utrpělo dvěma kontakty s bariérou v zatáčce Mulsanne v podání prvních dvou jmenovaných závodníků a následných oprav.

Problémy Audi č.9 umožnily vstup do první šestky rychlejší z toyot. Jednalo se o vůz č.2 posádky Alex Wurz, Mike Conway a Stéphane Sarrazin.

Kategorii LMP2 dominantním způsobem ovládl tým KCMG s vozem Oreca č.47, který pilotovali Nicolas Lapierre, Richard Bradley a Matt Howson.

Ve třídě GT Pro uspěl americký vůz Chevrolet Corvette C7.R č.64, se kterým závodili Oliver Gavin, Tommy Milner a Jordan Taylor. Vykompenzovali tak zklamání nad druhým vozem č.63, který po havárii Jana Magnussena v kvalifikaci do závodu nemohl nastoupit.

Mezi amatérskými vozy GT se z vítězství radovala posádka Victor Shaitar, Andrea Bertolini a Aleksej Basov s Ferrari 458 Italia č.72. Triumf jim spadl do klína v poslední hodině závodu, kdy havaroval do té doby dominantní Aston Martin Vantage č.98.

Další článek: Lotus věří, že letos porazí Red Bull

18:19 | Trochu kuriózní situace. Pérez dostal tento víkend dvě napomenutí. Za blokování Gaslyho v kvalifikaci a za souboj s Gaslym v závodě. Při třetím napomenutí v sezóně ho čeká penalizace 10 míst.
18:08 | Sergio Pérez dostal za souboj s Gaslym napomenutí.
16:28 | Stroll dostal za limity a kolizi tři trestné body. Do závodu měl na kontě 0, takže žádný problém.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)
Neděle 25. října 2020
Závod Hamilton