Před pěti lety byl Daniel Ricciardo blízko startu v nejslavnější čtyřiadvacetihodinovce na světě, ke startu na okruhu La Sarthe mu však nedal svolení jeho mateřský tým.
V roce 2015 připravila tovární stáj Porsche nad rámec dvou vozů pro kompletní sezonu FIA WEC ještě třetí prototyp 919 Hybrid, který startoval pouze ve Spa a v Le Mans. Do tříčlenné posádky německá automobilka angažovala dva své tovární piloty Earla Bambera a Nicka Tandyho, poslední sedačka však zbývala volná.
Posledního jezdce pro vůz #19 vybíralo Porsche z několika kandidátů. Do jednání byli zapojeni Fernando Alonso, Jean-Éric Vergne nebo čtyřnásobný šampion IndyCar Dario Franchitti. Enormní zájem však Porsche projevilo o tehdejšího pilota stáje Red Bull Daniela Ricciarda.
Australana přímo oslovil šéf programu Porsche pro třídu LMP 1 Andreas Seidl, pod kterým bude Ricciardo od příští sezony závodit v McLarenu.
„Velmi se těším na spolupráci s Andreasem. Poprvé jsem s ním byl v kontaktu v roce 2014. Snažil se mě dostat do Le Mans, trochu jsme o tom jednali,“ přiznal Ricciardo pro motorsport.com.
„Od mnoha lidí, kteří s ním pracovali, jsem slyšel samou chválu, proto se na to těším.“
Vítěz sedmi grand prix F1 se nakonec debutu v Le Mans nedočkal, protože mu start s týmem Porsche neumožnil Red Bull. Místo Ricciarda posléze Porsche angažovalo Nica Hülkenberga, který slavný závod společně s Bamberem a Tandym vyhrál.
Seidl je proto rád, že se po neúspěšném vyjednávání před sezonou 2015 konečně dočká spolupráce s australským závodníkem.
„Ano, jednání probíhala. Bohužel nedostal svolení k tomu, aby se stal součástí projektu. Myslím si, že to mohla být zajímavá zkušenost pro něj i pro nás. Auto, které měl řídit, nakonec Le Mans vyhrálo,“ řekl Seidl směrem k Ricciardovi.
„Daniela sleduji po celou jeho kariéru v F1. Vždy se mi líbily jeho výkony na trati a také jeho pozitivní povaha. To je něco, co považuji za velmi důležité pro fungování týmu.“
„Jsem prostě šťastný, že příští rok budeme konečně spolupracovat,“ uzavřel závodní šéf McLarenu, který v minulosti dotáhl Porsche k sedmnáctému, osmnáctému a devatenáctému vítězství v Le Mans.