Porovnání starého a nového difuzoru

Co televizní kamery neodhalí.

V Monaku se mi pro vás podařilo vyfotit unikátní snímek difuzoru zespodu. Je to sice loňské řešení, ale pro pochopení rozdílu je to vděčný snímek.

Povšimněte si, že loňský difuzor je posazen před zadní nápravu. Jeho drážky zdvihají vzduch ke spodním elementům zadního přítlačného křídla, které pak generuje více přítlaku (a tvoří větší turbulence za autem). Zrychlováním a rozpínám vzduchu vzniká navíc v této oblasti vozu podtlak, který auto tlačí dále k zemi.

Pro letošní rok byl tedy difuzor posunut až za zadní nápravu. Cílem bylo zatrhnout spolupráci difuzoru a zadního spojleru, což dvojité difuzory trochu popírají. Cílem bylo také zbavit se prvků, jako jsou například tunýlky, které efektivitu difuzoru také zvyšují.

Klepněte pro větší obrázek

Níže uvedená grafika ještě více osvětlí zamýšlenou roli nového difuzoru. Vpravo je ten letošní a jeho jednoduchost měla za cíl co nejmenší přítlak na zadní části vozu. Tu ale řešení dvojitých difuzorů získává do určité míry zpět.

Klepněte pro větší obrázek

Další článek: Postřehy z Monte Carla

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.