Porovnání starého a nového difuzoru

Co televizní kamery neodhalí.

V Monaku se mi pro vás podařilo vyfotit unikátní snímek difuzoru zespodu. Je to sice loňské řešení, ale pro pochopení rozdílu je to vděčný snímek.

Povšimněte si, že loňský difuzor je posazen před zadní nápravu. Jeho drážky zdvihají vzduch ke spodním elementům zadního přítlačného křídla, které pak generuje více přítlaku (a tvoří větší turbulence za autem). Zrychlováním a rozpínám vzduchu vzniká navíc v této oblasti vozu podtlak, který auto tlačí dále k zemi.

Pro letošní rok byl tedy difuzor posunut až za zadní nápravu. Cílem bylo zatrhnout spolupráci difuzoru a zadního spojleru, což dvojité difuzory trochu popírají. Cílem bylo také zbavit se prvků, jako jsou například tunýlky, které efektivitu difuzoru také zvyšují.

Níže uvedená grafika ještě více osvětlí zamýšlenou roli nového difuzoru. Vpravo je ten letošní a jeho jednoduchost měla za cíl co nejmenší přítlak na zadní části vozu. Tu ale řešení dvojitých difuzorů získává do určité míry zpět.

Doporučujeme

Články odjinud