Pořadí jezdců středu pole promíchaly penalizace Hülkenberga a Vergneho

Pořadí jezdců středu pole promíchaly penalizace Hülkenberga a Vergneho

To je dvojnásobná škoda pro pilota Force Indie, který se díky svému výkonu v japonské kvalifikaci dostal až do její závěrečné části. Zbylým jezdcům se už tolik nedařilo.

Force India

Mechanici totiž museli Hülkenbergovi vyměnit převodovku poté, co německý jezdec narazil ve třetím volném tréninku do bariéry. O své desáté místo tak nakonec přijde.

"Kvalifikační přípravy byly poněkud intenzivní, protože kluci tvrdě pracovali na tom, aby opravili můj vůz po té nehodě z ranního tréninku. Nebyl to silný náraz, ale (jeho) úhel byl tak nešťastný, že toho bylo potřeba celkem dost opravit - takže velké znání klukům, kteří mě dostali ven s dostatkem času na to, abych zajel v Q1 měřené kolo. Vůz se okamžitě choval dobře a my jsme zvládli probojovat se do Q3, což byl celou dobu náš cíl. Pak jsme zvolili strategické rozhodnutí a nezajeli jsme žádný čas, abychom pošetřili pneumatiky," vysvětlil Nico Hülkenberg, jenž odstartuje jako patnáctý.

Paul di Resta nebyl po kvalifikaci příliš spokojen, jeho jméno figurovalo ve výsledkové listině až na konečném dvanáctém místě. Po penalizaci svého týmového kolegy ale odstartuje jako jedenáctý.

"Dnes to byla celkem obtížná kvalifikace se vším tím provozem na trati. Mé rychlé kolo v Q2 bylo v druhém sektoru lehce znehodnoceno. Zablokoval jsem kolo a to mě mohlo stát půl desetiny vteřiny. Tak malý rozdíl stačil na nejlepší desítku," posteskl si Di Resta. "Je zřejmé, že zítra bude opotřebení pneumatik velkým problémem pro všechny, doufejme ale, že se nám podaří využít strategii a budeme moct bojovat s lidmi před námi."

Williams

Po vynikajícím výkonu ze Singapuru, kde si Pastor Maldonado vysloužil start z první řady, se musí tým z Grove smířit s poměrně velkým poklesem své formy, co se kvalifikační rychlosti týče. Oba jeho jezdci totiž odstartují v Japonsku z druhé desítky.

"Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom udělali vůz více konkurenceschopným, ale z nějakého důvodu jsme dnes nemohli poskládat všechno dohromady. Musíme se pokusit pochopit proč, zítra to ale bude dlouhý závod, takže jsem celkem optimistický. Rozdíly jsou velmi těsné a naše jízda na dlouhou vzdálenost vypadá povzbudivě, takže máme v plánu zaútočit na body," nechal se slyšet Pastor Maldonado.

"Byla to frustrující kvalifikace, protože jsem byl během mého závěrečného měřeného kola na konci Q1 pozdržen a nemohl jsem zajet čas, který jsem chtěl. Každopádně, zítra to bude dlouhý závod, a ačkoliv se na této trati velmi obtížně předjíždí, už jsme v této pozici byli i předtím, takže uděláme maximum, abychom v závodě získali nějaké body," zopakoval slova svého týmového kolegy Bruno Senna.

Zastání našli oba jezdci Williamsu také u provozního šéfa týmu Marka Gillana: "Dnes jsme měli těžký den. Pastor měl problémy s vyvážením, což koneckonců limitovalo jeho potenciální výkon, a kvalifikoval se jako čtrnáctý. Bruno mohl postoupit společně s Pastorem do Q2 celkem pohodlně. Byl o 0,6 vteřiny rychlejší než v předchozím kole, když jej zablokoval Vergne a zpomalil ho o 1,6 vteřiny, což pro Bruna znamenalo extrémně frustrující osmnácté místo."

Stejný názor měli i sportovní komisaři, kteří se rozhodli pilota Toro Rosso za tento prohřešek potrestat v podobě ztráty tří míst na startovním roštu. Pastor Maldonado a Bruno Senna si tak v důsledku penalizací každý o jednu příčku polepší a odstartují z třinácté, respektive sedmnácté pozice.

Toro Rosso

Jezdci italské stáje obsadí na startu zítřejší Velké ceny Japonska kompletní osmou řadu, což je víceméně pozice, z níž startují do většiny letošních závodů. Rychlejší z jezdeckého dua Toro Rosso byl v sobotním souboji s časem Daniel Ricciardo.

"Když nebudu brát v úvahu startovní pozici, byla kvalifikace skvělá zábava. Jezdit po okruhu s vozem, který má natankováno málo paliva, a s těmi nejlepšími pneumatikami za celý víkend - na čerstvé měkké sadě - je velmi příjemné. Dnes to byl v Q2 opravdu souboj jen mezi mnou a Jeanem-Ericem, protože ostatní byli o něco dál vpředu. Každopádně, není to až takové zklamání, protože pozitivní je, že jsme od včerejška rozhodně udělali postup vpřed, a pokud se nám podaří udělat stejný postup i zítra, pak bychom snad mohli znovu proklouznout na bodované pozice," řekl Australan.

Jean-Eric Vergne má celý víkend problémy s nalezením správného vyvážení, což pochopitelně značně ovlivňuje rychlost vozu. Daleko více než o jeho výkonu se ale bezprostředně po kvalifikaci hovořilo o jeho incidentu s Brunen Sennou, který pravděpodobně stál pilota Williamsu účast v Q2.

"Ohledně toho incidentu se Sennou, během mého rychlého kola jsem se blížil ke Glockovi, a kvůli tomu jsem musel zpomalit. Viděl jsem, jak se Bruno velmi rychle blíží a naneštěstí mě dojel v šikaně, kde není mnoho místa. Věděl jsem, že ho musím nechat předjet, takže jsem se přesunul co nejvíce na vnějšek, jak jsem jen mohl, ačkoliv jsem věděl, že toto nebude zrovna ta nejlepší pozice na projetí zatáčky. Potom zpomalil, takže jsem ho na cílové rovince znova předjel, jinak bych nezajel pořádný čas."

Jeho argumenty ale sportovní komisaři nevyslyšeli a k Francouzově startovní pozici připočetli další tři. V konečné tabulce tak patří Vergnemu až devatenácté místo.   

 

Doporučujeme

Články odjinud