Vývoj současných pohonných jednotek byl zmrazen, aby se týmy mohly soustředit na vývoj těch nových. Objevily se ale informace, že Renault na soupeře ztrácí.
Zmrazení vývoje znamená, že současná situace a rozdíly jsou „zakonzervovány“ do konce sezóny 2025. Výrobci nemohou pohonné jednotky vyvíjet – možná je jen práce na spolehlivosti nebo bezpečnosti a to se souhlasem FIA.
Podle analýzy FIA na tom současné pohonné jednotky nejsou z hlediska výkonu stejně. Federace měla podle informací webu Motorsport.com podpořit obavy Renaultu, že na soupeře ztrácí. Konkrétně má pohonná jednotka Renault, kterou využívá jen Alpine, ztrácet na konkurenty asi 15 až 25 kW neboli 20 až 33 koní.
Téma se má dostat na jednání Komise F1 ve Spa. Pokud by se tím Komise skutečně zabývala, není jasné, jak by se poté postupovalo. V pravidlech není „vyrovnání výkonu motorů“ popsáno.
Na druhou stranu to ale není ani novinka. FIA už podobné téma řešila a to dlouho před začátkem hybridní éry.
V roce 2009, kdy FIA zahájila oficiální vyšetřování možných rozdílů mezi motory, řídící orgán prohlásil, že jakékoli kroky k vyrovnání situace budou založeny na omezení výkonu nejlepších pohonných jednotek. K dohodě ale nakonec nedošlo a celá záležitost zapadla.
Jednání Komise F1 ve Spa bude jedno z nejdůležitějších za poslední dobu. Jednat se bude mimo jiné o úpravě sprintů – některé týmy navrhují změnu, kdy by se v pátek jel rozstřel pro sobotní dopolední sprint a kvalifikace pro závod by se jela v sobotu odpoledne.
Nejdůležitějším bodem ale bude potvrzení či zamítnutí zákazu ohřívacích dek od příští sezóny.