Pomohl Ferrari k double v Austinu upgrade, který svět neviděl?

Ferrari získalo v Austinu double. Na víkend přitom nepřivezlo žádná vylepšení. Tedy oficiálně žádná...

Ferrari získalo v Austinu double. Leclerc navíc po startu ujížděl Verstappenovi v průměru o 0,5 sekundy na kolo. Jezdec Red Bullu sice po závodě uvedl, že nebyl se svým vozem spokojený, ale i tak platí, že mělo Ferrari v neděli nejrychlejší vůz.

Situace na čele je velmi těsná, takže rozhodovat mohou detaily – lepší nastavení, charakteristika okruhu nebo drobná vylepšení.

Do Austinu přivezlo osm týmů nové díly. V případě Williamsu a Ferrari byla na seznamech nových dílů „nula“. 

Týmy musí FIA nahlásit, které nové díly hodlají o víkendu nasadit. Federace následně v pátek před FP1 uveřejní jejich seznam. V článku 19.1 c), který tuto povinnost upravuje, se píše, že jde o všechny aerodynamické a karosářské komponenty a sestavy, které nebyly provozovány v předešlých víkendech nebo při testu a jsou určeny pro provoz v soutěži. 

Fred Vasseur ale uvedl, že „Není to tak, že když nic neoznamujeme, tak nic nepřivážíme. Musíme si ujasnit, že modernizace se týká vnější struktury.“

Podle Motorsport.com se spekuluje, že Ferrari přivezlo flexibilnější křídlo. Na první...  i druhý pohled je křídlo stále stejné jako to, které Ferrari nasadilo poprvé v Singapuru. Odlišná je ale jeho „konstrukce“. 

Ferrari bylo na začátku sezóny v této oblasti možná až příliš opatrné. „Je jasné, že to nemění pravidla hry, ale dnes jsme v situaci, kdy každá setina sekundy znamená rozdíl,“ řekl Vasseur o ohebném křídle. 

Pružnější přední křídlo přispívá k lepšímu vyvážení vozu – pomáhá řešit nedotáčivost v nízkých rychlostech a přetáčivost ve vysokých rychlostech, což jsou neduhy současných vozů s ground effectem.

Flexibilita křídel není ani tak šedá jako spíše mlhavá oblast. Pro FIA je velmi těžké simulovat podmínky na reálné trati, kdy na vůz působí přítlak o velikosti stovek kilogramů. Kromě pozorování kamerami má jen statické testy v garáží. Pokud na křídla zavěsí závaží a ony se neprohnou více, než dovolují pravidla, je vše legální.

V září se objevily informace, že se Red Bull a Ferrari dotazují na přední křídla McLarenu a Mercedesu. 

Oba týmy z předchozích jednání věděly, že FIA je se současnými vozy spokojena, takže chtěli od technického šéfa FIA Nikolase Tombazise získat lepší představu o tom, co přesně je a není povoleno, aby mohli tuto oblast lépe využít. Nasazení upravené konstrukce předního křídla ze strany Ferrari by tak nebylo překvapivé.

Kromě předního křídla se okolo Singapuru řešila také ohebnost zadního křídla a vznik tzv. mini-DRS. Přestože se v této souvislosti mluvilo o McLarenu, podle FIA musely svá křídla upravit dva až tři týmy.

Doporučujeme

Články odjinud