Jezdci se v šampionátu řadí podle počtu získaných bodů, ale pojďme se podívat, jak se jim dařilo také z jiných úhlů pohledu.
Nedávno jsme si jezdce porovnali v rámci soubojů týmových kolegů, teď je na řadě jejich absolutní srovnání pomocí dalších ukazatelů.
Ať už se na letošní šampionát díváme jakkoliv, potvrzuje se, že ho právem vede Fernando Alonso. Nejenže má španělský závodník Ferrari nejvíc bodů, ale také vyhrál nejvíc závodů a nejčastěji stál na pódiu. První místo by mu patřilo tedy i v případě, že by jezdci byli hodnoceni systémem medailí, který pravidelně připomíná Bernie Ecclestone.
Statistiky potvrzují, že na svojí pozici musel Alonso pracovat o trochu víc než ostatní, protože rychlost jeho vozu mu nepřináší nejlepší kvalifikační pozice, a proto se musí vpřed probíjet v závodech, v průměru si takto přilepší v každé Grand Prix o 2,4 místa.
Tento ukazatel také potvrzuje stížnosti jezdců McLarenu, kteří si opakovaně povzdechli, že v závodech ztrácejí pozice, oba mají tuto bilanci negativní. Naopak nejvíc pozic získává Pérez, zatímco vpřed se také relativně hodně posouvá Kimi Räikkönen. U obou jezdců je to dáno z části tím, že Sauber a Lotus neuměly moc dobře pracovat s pneumatikami v kvalifikacích a lepší rychlost měly v závodech.
V tabulce tak trochu vyčnívá Michael Schumacher. Se svými čísly by normálně patřil na místa asi někde kolem svého týmového kolegy Rosberga, ale protože letos neviděl cíl ani v polovině závodů, získal jen málo bodů a je až dvanáctý. Něco podobného se dá říct i o Romainu Grosjeanovi, který pod šachovnicovou vlajkou projel jen sedmkrát.
Francouzův kolega Kimi Räikkönen potvrzuje svými výsledky ambice Lotusu v šampionátu, ale také mírnou frustraci, protože nikdo letos nestál na stupních vítězů tolikrát, aniž by vyhrál alespoň jeden závod.
Srovnání výkonnosti jezdců po jedenácti závodech sezóny 2012
P. |
Jezdec |
Body |
Výhry |
Pódia |
Pole position |
Nej. kola |
Kvalifiakce (průměr) |
V cíli (průměr) |
Dojel závodů* |
Změna pozic v závodě |
1 |
Alonso |
164 |
3 |
6 |
2 |
|
6,4 |
3,7 |
11 |
+2,4 |
2 |
Webber |
124 |
2 |
2 |
1 |
|
6,5 |
5,1 |
11 |
+1,6 |
3 |
Vettel |
122 |
1 |
3 |
3 |
3 |
4,8 |
4,5 |
10 |
0 |
4 |
Hamilton |
117 |
2 |
5 |
3 |
|
2,9 |
5,9 |
10 |
-0,6 |
5 |
Räikkönen |
116 |
|
5 |
|
2 |
8,2 |
5,5 |
11 |
+2,9 |
6 |
Rosberg |
77 |
1 |
2 |
1 |
1 |
7,7 |
7,9 |
10 |
-0,3 |
7 |
Button |
76 |
1 |
3 |
|
1 |
7,8 |
9,3 |
11 |
-2,0 |
8 |
Grosjean |
76 |
|
3 |
|
1 |
6,7 |
6,0 |
7 |
+0,7 |
9 |
Pérez |
47 |
|
2 |
|
1 |
13,3 |
8,3 |
9 |
+5,4 |
10 |
Kobajaši |
33 |
|
|
|
1 |
11,5 |
9,5 |
8 |
+2,0 |
11 |
Maldonado |
29 |
1 |
1 |
1 |
|
9,2 |
12,2 |
9 |
-1,0 |
12 |
Schumacher |
29 |
|
1 |
|
1 |
7,5 |
7,4 |
5 |
+0,7 |
13 |
Di Resta |
27 |
|
|
|
|
12,0 |
9,7 |
10 |
+2,0 |
14 |
Massa |
25 |
|
|
|
|
11,2 |
10,9 |
10 |
+0,1 |
15 |
Senna |
24 |
|
|
|
|
14,4 |
12,1 |
10 |
+1,7 |
16 |
Hülkenberg |
19 |
|
|
|
|
11,3 |
10,3 |
10 |
+1,2 |
17 |
Vergne |
4 |
|
|
|
|
16,9 |
13,2 |
10 |
+3,6 |
18 |
Ricciardo |
2 |
|
|
|
|
14,0 |
13,2 |
10 |
+0,4 |
19 |
Kovalainen |
0 |
|
|
|
|
18,5 |
13,2 |
10 |
+1,0 |
20 |
Petrov |
0 |
|
|
|
|
19,6 |
17,2 |
8 |
+1,9 |
21 |
Glock |
0 |
|
|
|
|
21,5 |
16,8 |
9 |
+2,9 |
22 |
Pic |
0 |
|
|
|
|
22,0 |
18,0 |
8 |
+2,8 |
23 |
Kartykejan |
0 |
|
|
|
|
23,6 |
20,3 |
7 |
+3,0 |
24 |
De la Rosa |
0 |
|
|
|
|
22,3 |
20,1 |
8 |
+1,5 |
* ze statistického hlediska, tj. v kolika závodech byl jezdec klasifikován
Pozn.: "Změna pozic v závodě" počítá se skutečnými startovními pozicemi, které bývají ovlivněny penalizacemi, a ne s výsledky kvalifikací.