Ferrari letos odjelo nejvíc kol v závodech a nejvíc jich strávilo ve vedení, přesto je až čtvrté. Podívejte se na srovnání všech týmů.
Po statistických přehledech o výkonnosti jezdců se nyní zaměříme na týmy. Tabulku šampionátu jednoznačně vede Red Bull Racing, ale jak se ukazuje, především díky výkonům svých jezdců, a ne hlavně díky technice, jako loni.
Hlavním rysem letošního poháru konstruktérů je vyrovnanost, či spíše nevyrovnanost týmových kolegů. Jak ukazují statistiky, týmy jsou si výkonnostně velmi blízko, takže rozhoduje, jak často dokáží využívat potenciál svého vozu.
Nejlépe se v tomto ohledu vede dvojici Vettel - Webber u Red Bullu, zatímco ostatní týmy doplácejí na slabší výkony jednoho z pilotů. U McLarenu se dlouho trápil Button, u Lotusu měl nemalé výkyvy Grosjean, zatímco u Ferrari se dlouhodobě nedařilo Massovi.
Přitom Massa na rozdíl třeba od Grosjeana stabilně dokončoval závody, což se projevilo ve statistice celkem odjetých kol, ve které je Ferrari nejlepší, ale na nízkých pozicích.
O vyrovnanosti letošní sezóny svědčí fakt, že se celkem osm týmů podívalo alespoň jednou do vedení závodu, přičemž sedm z nich se alespoň jednou ukázalo na stupních vítězů.
Vítězstvím v Grand Prix se letos může zatím chlubit pět různých konstruktérů, výhrou v kvalifikaci taktéž.
Srovnání týmů po 11 Grand Prix sezóny 2012
P. |
Tým |
Body |
Pole position |
Výhry |
Pódia |
Nej. kola |
Kola ve vedení |
Celkem odjetých kol |
Odjeto z možných kol |
1 |
Red Bull Racing-Renault |
246 |
4 |
3 |
5 |
3 |
188 |
1347 |
98,2 % |
2 |
McLaren-Mercedes |
193 |
3 |
3 |
8 |
1 |
176 |
1348 |
98,3 % |
3 |
Lotus-Renault |
192 |
0 |
0 |
8 |
3 |
12 |
1166 |
85 % |
4 |
Ferrari |
189 |
2 |
3 |
6 |
0 |
217 |
1358 |
99 % |
5 |
Mercedes |
106 |
1 |
1 |
3 |
2 |
48 |
1163 |
84,8 % |
6 |
Sauber-Ferrari |
80 |
0 |
0 |
2 |
2 |
7 |
1192 |
86,9 % |
7 |
Williams-Renault |
53 |
1 |
1 |
1 |
0 |
37 |
1192 |
86,9 % |
8 |
Force India-Mercedes |
46 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1262 |
92 % |
9 |
Toro Rosso-Ferrari |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1321 |
96,3 % |
10 |
Caterham-Renault |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1193 |
87 % |
11 |
Marussia-Cosworth |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1192 |
90,6 % * |
12 |
HRT-Cosworth |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1000 |
79,6 % |
* Marussia jela GP Evropy jen s jedním vozem, proto je toto procento vyšší než u ostatních stájí se stejným počtem odjetých kol