Pokutovaný Mercedes prokázal zlepšení, na týmy ze špičky ale nadále ztrácí

Oba piloti německé stáje se v Koreji probojovali do závěrečné části kvalifikace a do zítřejšího závodu vyjedou z páté řady. Jejich ztráta na pole position však činí více než jednu vteřinu. AKTUALIZOVÁNO
Pokutovaný Mercedes prokázal zlepšení, na týmy ze špičky ale nadále ztrácí

Rychlejší z dua Mercedesu byl tentokrát Nico Rosberg. Ten byl po kvalifikaci se svým výkonem spokojen, i když vůz W03 stále nevykazuje takovou rychlost, jakou by si u týmu z Brackley představovali. "Deváté místo bylo asi maximem toho, čeho jsme dnes mohli dosáhnout," uznal Rosberg. "Vůz je nastavený dobře, ale postrádáme výkonnost na to, abychom mohli bojovat s některým z týmů vpředu."

"Tvrdě pracujeme na tom, abychom tuto situaci napravili. Doufejme, že naše závodní výkonnost bude lepší a že tady v Koreji dokážeme získat hodně bodů. Charakteristika okruhu a chladnější teploty by nám měly vyhovovat více, než tomu bylo v posledních závodech, takže se na zítřejší závod těším," dodal.

Podobné dojmy sdílel i Rosbergův týmový kolega Michael Schumacher, jenž bude na startovním roštu Velké ceny Koreje uzavírat první desítku. "Pozitivní stránka dnešního výkonu byla ta, že jsme ve srovnání s minulým víkendem udělali krok vpřed a dostali se do Q3. Celkově to ale byl průměrný den. Očekávali jsme, že skončíme někde mezi osmým a desátým místem. V posledním sektoru mého rychlého kola nevyšlo všechno tak úplně správně," poodhalil Schumacher.

Sedminásobný šampión připomněl, že v dosavadním průběhu víkendu se monopost německé stáje jevil v jízdách na delší vzdálenost celkem konkurenceschopně, takže si do závodu věří: "Myslím, že můžeme doufat v to, že na tom budeme slušně: naše jízdy na dlouhou vzdálenost byly docela dobré, stejně tak i pneumatiky. Uvidíme, co ukáže závod."

Ross Brawn poté objasnil, co ve skutečnosti stálo za tím, že vůz W03 neudržel krok s vozy ostatních stájí. "V Q3 jsme chtěli najít o něco málo výkonnosti navíc, ale z auta se nám více vytěžit nepodařilo. Úkolem bylo najít dobré vyvážení, které by fungovalo během celého kola, a zatímco jsme byli konkurenceschopní především v první části okruhu, v dalších dvou jsme ztráceli čas kvůli nedotáčivosti," přiblížil šéf týmu.

Aktualizace

Během druhé části kvalifikace se Mercedes dopustil prohřešku proti sportovním pravidlům, když umožnil Michaelu Schumacherovi vyjet z garáže ve chvíli, kdy kolem zrovna projížděl Lewis Hamilton. Německá stáj se zjevně snažila o to, aby měl Schumacher před sebou čistý vzduch, a mohl tak zajet co nejlepší čas.

Hamilton musel pilota Mercedesu v boxové uličce předjet, neboť na zabrzdění již neměl čas. Za tento incident a porušení Článku 23.12 Sportovních pravidel F1 udělili komisaři v čele Martinem Donnellym Němcům pokutu ve výši 10 000 euro. 

Další článek: Soutěž o podepsaný model helmy Kamuje Kobajašiho má svého vítěze