Pokud si Sutil nesežene sedačku ani pro příští rok, asi zamíří do jiné série

Adrian Sutil stále doufá, že se vrátí do formule 1. Zatím má čas, ale bez závodění nechce zůstat dva roky, proto připouští i změnu soutěže.
Pokud si Sutil nesežene sedačku ani pro příští rok, asi zamíří do jiné série

Sutil závodil do konce loňské sezóny pro Force Indii, ale pak musel uvolnit místo Nicovi Hülkenbergovi. Místo pro letošní rok nesehnal, přičemž mu zřejmě nepomohlo podmíněné odsouzení k trestu odnětí svobody za zranění, které způsobil spolumajiteli týmu Lotus Ericovi Luxovi.

"Myslím, že ty důvody byly tak 50 na 50 mezi mnou a týmem," vysvětloval Sutil konec svého působení u Force Indie pro Eurosport. "Nevím, tým možná prostě měl v plánu mít nového jezdce. Ale také přišla chvíle, kdy jsem řekl, že je po pěti letech čas na změnu. Vlastně jsem chtěl u týmu zůstat jen dva nebo tři roky."

"Ale výkonnost se ke konci zlepšovala, takže to pořád bylo zábavné. Těch pět let bylo dobrých, ale cítil jsem, že potřebuji novou výzvu. Navíc to na začátku roku 2011 vypadalo celkem dobře, měli jsme několik možností a vedli jsme jednání, ale nakonec to nevyšlo. S lidmi z Force Indie určitě budu mít pořád dobrý vztah a týmu přeji štěstí, ale pro mě začala nová fáze mého života."

Sutil se teď snaží získat místo v jiném týmu. "Abych získal sedačku letos, musím doufat, že ji uvolní nějaký jiný jezdec. Pokud se to nestane, budu muset čekat celý rok. Pak bych mohl jen doufat, že na konci roku získám smlouvu."

Německý závodník ale nechce čekat věčně. "Můj plán je takový, že si počkám do konce roku, jestli se objeví příležitost," popisoval. "Pokud se do konce roku žádná nenaskytne ani ve vztahu k sezóně 2013, tak samozřejmě bude třeba se vážně zamyslet nad budoucností. Dva roky bez závodění by pro mě byly těžké."

Sutil byl v minulosti spojován s Ferrari, ale přiznal, že s italskou stájí není v kontaktu. Míní, že pokud bude mít Maranello zájem, ozve se mu. Zatím nechce moc myslet na to, co by dělal, kdyby se do formule 1 nedokázal vrátit, ale jako alternativu zmínil závodění v DTM, Indycar nebo NASCAR.

Další článek: GP Bahrajnu 2012 - Co v tiskových materiálech nebylo