Pokud se to někomu nelíbí, měl by odejít, říká Tost na adresu 23 závodů | Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Pokud se to někomu nelíbí, měl by odejít, říká Tost na adresu 23 závodů

Formule 1 brzy představí kalendář 23 závodů. Rekordní a nahuštěný kalendář má své odpůrce ale i zastánce.

Proti kalendáři s 23 závody se už vyjádřil například Sebastian Vettel, ale třeba také Andreas Seidl nebo Bernie Ecclestone.

Hlavním problémem velkého počtu závodů je samozřejmě přetížení zaměstnanců. Šéf AlphaTauri Franz Tost to ale vidí jinak.

„Samozřejmě se o lidi staráme,“ řekl Tost. „Například mechanici mají po závodním víkendu tři, čtyři dny volna, kdy mohou zůstat doma. A také lidé z PR a marketingu. To znamená, že všichni lidé, kteří jsou na závodní dráze, mají po závodním víkendu několik volných dnů.“

„Pro inženýry je to trochu složitější. Pokud si však vzpomínám na dřívější doby, museli po závodním víkendu jezdit na testy, což znamená, že tam museli také pracovat.“

„Myslím, že bychom měli být všichni rádi, že jsme ve formuli 1 a že máme 23 závodů. Pokud se to někomu nelíbí, měl by odejít.“

Slova Tosta nejsou překvapivá. Podobně mluvil už před dvěma lety, když prohlásil: „...jsem rád na závodní trati. Co doma? Je to na nic. Bavil bych se s manželkou o nesmyslech.“

Sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies řekl, že F1 má na příští rok naplánovaný „skvělý kalendář“, ale připustil, že jeho tým bude muset zavést opatření.

„Sezonu po sezoně budujeme program pro závodní tým, abychom zůstali v co nejlepší kondici,“ vysvětlil Mekies.

„Přidáváte položku za položkou. Začínáme od fyzického aspektu a pak přecházíme k výživovému aspektu. A nakonec se věnujeme i psychickým aspektům, abychom se ujistili, že lidé jsou v dobré rovnováze a udržují se v dobré kondici a náladě.“

Otmar Szanauer z Astonu Martin to vidí podobně jako Tost. „Je příjemné, že máme 23 zemí nebo 23 závodů, které chtějí, abychom přijeli a soutěžili a předvedli formuli 1.“

Szafnauer také uvedl, že týmy „musí mít na paměti všechny lidi, kteří cestují, mechaniky a inženýry“. Tým prý „zavedl operace jak v továrně, tak na závodní trati, aby pro ně bylo cestování co nejpohodlnější, včetně občasné rotace lidí a některých dalších organizačních změn v továrně, takže továrna bude dělat více práce, kterou mechanici tradičně dělali na trati.“

„Staráme se o ně, včetně případných psychických problémů. Máme s sebou lékaře, takže se staráme, jak nejlépe umíme.“

Doporučujeme

Články odjinud