Pokud Pirelli něco neudělá, budeme mít nudné závody, varuje Pérez

a když se nebude dat předjíždět, tak FI ochotně pustí chlapce z Meds..a budeme mět hned dvě/čtyři předjetí....

RIP F1 2008 | Obrigado Felipe 2002-2017

Není třeba nic vymýšlet. Stačí otočit startovní rošt. Celý víkend se hledá ten nejrychlejší a ten se postaví dopředu. Co se asi tak stane ? Ujede. Tak jak ten pomalejší má předjet rychlejšího ? Fia vymýšlí pí.....y, ale stačí obrátit rošt a týmy samy postaví auta, která se k sobě přiblíží a předjedou. Jen když to budou potřebovat.

Triper  |  13. 06. 2018 09:25

No, nebo právě ty pomalé týmy se zaměří na odklon proudění za autem do stran a na víření za autem a bude to ještě horší.

Triper  |  13. 06. 2018 08:02

Když si to tady tak pročítám, tak zdá se že je jediné řešení. Buď ubrat na aeru a povolit aktivní podvozky, nebo ubrat na aeru a povolit přísavný efekt... , nebo kombinace obojího. Potíž je, že obojí už tu bylo a rychle se z toho utíkalo... Takže?

Pirelli se asi i snaží, ale co mi hrozně vadí je, že ty gumy hrozně snadno přehřeješ a tím i odrovnáš. Od čeho jsou to závodní gumy, když se k nim musíš chovat jako v rukavičkách??
Samozřejmě, že aero má vliv, ale v tom přehřívání pneu vidím podobný podíl na tom, proč to v závodech, až na vyjímky, stojí za prd...
Nesmíš jet dlouho hranu, jinak končíš, takže jen kroužíš a čekáš na možný SC... Ach jo...😥

Ayrton Senna crazytunny  |  12. 06. 2018 18:21

Když Kimi dojel Lewise, stejně jako Lewis Daniela bylo krásně vidět, že do 0,5s to ještě šlo, ale jakmile to spadlo pod 0,5s rozdílu tak zadní auto neskutečně plavalo jak ve vracečce před rovinkou tak v šikaně u zdi šampionů.....

Když byly pneu tak, že se dalo odjet 20kol a musely dolů všichni nadávali že pneu nic nevydrží (při 25kolech už bouchali) že se nedá jet na limit, teď se dá jet na llimit a k čemu to je když aero auta nedovolí předjetí....

Na limit se nedá jet pořád. Když bys jel dlouho na limit, tak pneu přehřeješ a hned ti odejdou... Další problém je, že ani palivo ti nedovolí jet dlouho na limit. Je to momentálně na prd....

FoxPw  |  12. 06. 2018 16:00

Pirelli s tím nemůže nic udělat, protože každý tým si vypočte shodnou nejvýhodnější strategii. Jediné řešení je v pravidlech pro aero, aby šlo následovat předchozí vůz i v zatáčkách bez ztráty přítlaku. O maximální rychlost pak už vůbec nejde, protože diváci bez časomíry nejsou schopni poznat rozdíl např. mezi 310 a 325 km/hod na rovince. V závodech nejde o max. rychlost (to se lidi můžou dívat na draxtery), ale o akci při předjíždění o těsný boj o pozice.

Bez ztraty pritlaku to fakt nepujde, leda ze formule nemely vubec zadny kridla, coz bylo naposled tusim v pulce 60. let.

Presne tak, na rychlosti nezalezi. Kdyz se tak divam na vselijaky zavody, tak nejlepsi zavody jsou ve Formuli 4. Co na tom ze jsou pomale.

Kazdy nadaval jak jsou auta pomala. No prosim. Tak je mame rychlejsi, at nerveme. A zase rveme. Tak zmenme aero, at se predjizdi. Jenze auta budou pomala a budeme zase rvat. Tenhle ukol nema reseni.

Sebastian Vettel KillaGorilla  |  12. 06. 2018 14:51

pneu toho vydrží sice až moc ale určitě to neni hlavní strůjce nudy a nepředjíždění

Vota  |  12. 06. 2018 15:22

Jj, presne tak. Co by melo Pirelli presne udelat? Vzdyt ani uplne rozdilne a ruzne ojete gumy nic v Kanade neprinesly. Jasne, mely by vydrzet mene at je vice pitstopu. To nejakou akci prinese. Ale zakopany pes je jinde a to v aeru soucasnych aut. Ta letosni Kanada byla tristni. Drive se zde predjizdelo na dlouhych rovinkach, obcas i pri najezdu do vlasenku, letos nuda, nuda, nuda. Omezil bych zasadne kridla, podlahy, zadni difuzory a at kazdy ukaze co umi. A po kazdem zavode 2 testovaci dny.
Mekdo zas bude brecet ze to je strasne drahe, ze mnozstvi lidi. Tak sakra at to razantne omezi. Proc pri pitstopu jsou na kazde kolo 3 lidi, desitky lidi v zazemi, stovky v tovarne. At tam pricestuje max 20 lidi na tym a muzou testovat do aleluja.

A přesně na to jsem upozorňoval. Trať je po několika kolech plná žmolků a čistá zůstává jen závodní stopa. Takže pokud nepředjedu v několika kolech po startu, tak později je to v zatáčkách nemožné. Takže čím víc žmolků tím dřív vláček a nuda.
Takže to chce pořádné gumy co nezanechávají na trati nepořádek.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 12. 06. 2018 14:51

Kimi Räikkönen skejpa F1  |  12. 06. 2018 15:08

Žmolky na to nemají skoro žádný vliv. Možná tak nakonci závodu. Hlavní problém je nedostatek přítlaku na předku pro auto v závěsu protože formule vpředu pomocí zadního křídla difuzoru veškerý vzduch pošle nahoru a na předním křídle zadní formule pak není žádný přítlak, takže v první zatáčce skončí akce.
Navíc Pirelli nemá koule na to udělat pneu, co jsou opravdu měkké. Tedy takové, které vydrží 20 kol, pak 5 kol se špatnýma časama a v 30. kole bouchnou.

Vota  |  12. 06. 2018 15:28

Souhlas, presne. Vzdyt v te Kanade nikdo nikoho nedojel tak, aby musel opustit idealni stopu.
A s tim pritlakem je to presne tak. Navic to neni jen o pritlaku tesne pred predjizdecim manevrem, ale i o jizde kousek za jinym vozem. Auto pak zacne klouzat a tim opet nici pneu. Krasne ohledne pritlaku to bylo videt v Cine, kde RB volil v zatacce pred dlouhou rovinkou uplne jinou stopu vnitrkem tak, aby neztracel tolik pritlaku, tesne pred koncem zatacky tak najizdel tesne za auto pred sebou a pak si mohl dovolit na rovince krasne predjet.

Oganesson  |  12. 06. 2018 14:22

Svatozář zrušit , hned !

Je toho vic, napriklad cely hybridni ustroji s baterii vazi strasne moc. Taky zavest tankovani by bodlo. Formule by aspon nebyly takove nudle co ted mame. Jsou to skoro limuziny na delku s vahou tanku. (500kg bez jezdce a asi i bez paliv by bylo OK)

mele z hladu..járy 2017 a 2018 su hodně našlapané...

RIP F1 2008 | Obrigado Felipe 2002-2017



Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

12:33 | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.
14. června | Whiting po chaosu v Kanadě připouští změny: Konec závodu by mohl v budoucnu signalizovat (také) panel nad cílovou r… odkaz

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10