Již čtyři roky existuje ve formuli 1 pravidlo, které jezdce nutí během závodu použít obě dostupné směsi pneumatik. Nyní se k němu přidala přísná penalizace v případě jeho nedodržení.
Od roku 2007 vozil Bridgestone coby jednotný dodavatel pneumatik na každý závod dva typy suchých směsí. Pokud je závod po celou dobu suchý, mají jezdci povinnost použít obě dvě, přičemž tu měkčí doposud odlišovaly zelené pruhy.
S příchodem nového dodavatele Pirelli se nic v tomto ohledu nemění, na každé Grand Prix budou mít týmy k dispozici dva typy suchých směsí z celkové nabídky čtyř, kterou na celou sezónu Italové připraví. Sportovní pravidla pro rok 2011 nově vymezují tresty, které hrozí za nepoužití obou suchých směsí v suchém závodě.
Pokud jezdec použije jen jednu směs a závod řádně skončí odjetím předepsaných kol nebo vypršením časového limitu, bude takový pilot vyloučen z klasifikace závodu. Pokud dojde k předčasnému ukončení závodu, aniž by jezdec do té doby stihl přezout, bude k jeho výslednému času připočteno 30 sekund.
Drobné změny nastanou také v alokaci pneumatik. Každý jezdec bude mít pro první dva tréninky tři sady suchých pneumatik, jednu měkčí a dvě tvrdší, přičemž jednu z těch tvrdších bude muset po prvním tréninku vrátit, po druhém tréninku pak zbývající dvě sady. Na sobotu a neděli bude mít každý jezdec osm sad pneumatik (čtyři od každé směsi), přičemž před kvalifikací bude muset vrátit jednu měkčí a jednu tvrdší sadu.