Pokud máte problém, stále mávejte, vzkázala FIA jezdcům kvůli startu

Pokud máte problém, stále mávejte, vzkázala FIA jezdcům kvůli startu

V Japonsku se řešil incident z Malajsie, kde Sainzovi na startu zhasl motor.

Start je nejkritičtější a nejnebezpečnější částí závodu. Není divu, že za jezdci čeká vůz s lékařem. Riziko značně navýší situace, kdy se jeden z jezdců neodlepí ze svého startovního místa.

Postup je takový, že v případě technického problémů během rozsvícení červených světel začne jezdec mávat.

Sainzovi během startu v Malajsii zhasl motor. Španěl začal mávat a příslušný maršál rozsvítil žluté světlo. Pak ovšem Sainz mávat přestal a Charlie Whiting si myslel, že je problém vyřešen a GP Malajsie byla o pár sekund později odstartována.

Jak už dnes víme, Sainz do závodu odstartoval. Ferrari a Renault mají možnost restartovat skrze MGU-K. Sainz tak v kokpitu dělal, co mohl a měl štěstí, že jeho motor naskočil.

Charlie Whiting v Japonsku upřesnil, že pokud má jezdec problém, musí mávat bez přestání. Start je pak zastaven a jezdci se vydají do dalšího zahřívacího kola.

Sainz se samozřejmě bránil tím, že k restartu motoru potřeboval dvě ruce, takže už neměl čím mávat.

V praxi to znamená, že jezdci s pohonnými jednotkami Renault a Ferrari už nebudou moci restart skrze MGU-K na startu využít.

Vtipné je, že Toro Rosso ještě stihlo porušit pravidla, protože omezení rádiové komunikace sice bylo před časem zrušeno, ale neplatí to pro období mezi zaváděcím kolem a startem závodu. FIA to ale nechala být, protože uznala, že se jednalo o řešení bezpečnostního problému.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Doporučujeme

Články odjinud