Podle Häkkinena by Ferrari mělo být ve vedení šampionát, ale dělá chyby a podivná rozhodnutí.
Podle Häkkinena odvedl Mercedes dobrou práci a dosáhl zlepšení, pokud jde o trakci v pomalých zatáčkách, což byl donedávna jeho velký problém.
„I když se zdá, že má Ferrari nejrychlejší vůz, schopnost Mercedesu dosáhnout nejlepší výkonnosti z balíčku, v kombinaci s dobrou strategií a týmovou prací, jim nadále přináší výhodu,“ napsal Häkkinen pro unibet.co.uk.
„Partnerství Hamiltona s Valtteri Bottasem funguje dobře a tým je ve velmi silné pozici.“
„Ferrari by mělo být tím, kdo skutečně vede šampionát, ale došlo k příliš velkým chybám a některým podivným rozhodnutím.“
Häkkinen si myslí, že v Singapuru se začala situace Ferrari hroutit už v pátek, kdy měl Vettel kontakt se zdí a trénink pro něj skončil předčasně. Poté to vypadalo, že se z toho dostali, ale Häkkinen příliš nechápe jejich snahu vyjet ve druhé části kvalifikace na ultraměkkých pneumatikách.
„Výsledkem závodu bylo velké zklamání pro Ferrari a zejména pro Vettela,“ píše Fin.
Vettel měl říct, že by si přál mít vedle sebe Schumachera. Podle Häkkinena je to z toho důvodu, že Schumacher měl velmi blízké vztahy k vedení i inženýrům a věděl, jak získat z pomoci týmu maximum. Vettel podle Häkkinena zřejmě ztrácí důvěru v to, že mu Ferrari poskytuje potřebnou podporu.
„Jakmile se jezdec začne starat o věci mimo vůz, může to být skutečný problém z hlediska soustředění a myšlení. Pokud má Vettel vyhrát mistrovství světa, jeho mysl musí být jasná.“
Kimi neztratil lásku k závodění
„Zpráva, že Kimi zůstane ve formuli 1 ještě dva roky se Sauberem, překvapila mnoho lidí, ale velmi jasně ukazuje dvě věci. Neztratil svou lásku k řízení těchto úžasných vozů a tým má ambice.“
„Jako jezdec formule 1 se každý den probudíte a víte, co chcete dělat v závodě. Stává se to jakousi posedlostí, kterou se snažíte sebe a tým dotlačit k výsledkům. Když se jednou probouzíte a zjistíte, že ten hlad už tady není, je čas přestat.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson