Pokud letos nebude Renault ve středu pole, nemá se na co vymlouvat

Cyril Abiteboul z Renaultu řekl, že pokud tým v letošní sezóně formule 1 nebude pravidelně bojovat ve středu pole, nemá se na co vymlouvat.
Pokud letos nebude Renault ve středu pole, nemá se na co vymlouvat

Kvůli pozdnímu rozhodnutí Renaultu odkoupit Lotus a vrátit se do F1 jako tovární tým, což si vyžádalo také přechod z motorů Mercedes na Renault, byla loňská sezóna pro francouzskou značku velmi náročná. V konečném hodnocení nakonec Renault obsadil až deváté místo.

Vloni Renault ve svém sídle v Enstone postavil nové vybavení a navýšil počet svých zaměstnanců o přibližně 20 %. Velmi brzy se zároveň začal připravovat na sezónu 2017, která přinese změnu pravidel. Abiteboul je proto optimistický.

„Teď, když jsou tu nové předpisy, je to podle mě ještě lepší, jelikož nemáme žádnou výmluvu, pokud na začátku sezóny nebudeme na stejné úrovni jako týmy ze středu pole,“ řekl Autosportu výkonný ředitel Renaultu.

„Bojovat proti top týmům ale bude chtít ještě čas. Musíme investovat do infrastruktury, protože pokud mám být upřímný, tak nejlepší týmy stále unikají. Oni vyvíjejí rychleji než my. To je důvod, proč musíme zlepšit naši infrastrukturu.“

U Renaultu mají skromné cíle, chtějí porazit Toro Rosso

U Renaultu mají skromné cíle, chtějí porazit Toro Rosso

Renault v loňské sezóně dokázal vylepšit svou pohonnou jednotku, díky čemuž skončil v hodnocení motorů na třetím místě za Mercedesem a Ferrari. Technický ředitel týmu Bob Bell to přisuzuje novému přístupu motorářského týmu ve Viry.

„Jsou mnohem disciplinovanější a důslednější při vyjadřování toho, co modifikace, které udělali a přivezli na trať, mohou dosáhnout,“ řekl Bell.

„Občas, když vylepšíte motor, mohlo by to ukázat lepší výsledky na dynamometru, když jej ale dáte do auta, zjistíte, že ztrácí. Příklad: možná, když uděláte výkonnější motor, bude se více zahřívat, proto musíte trochu zvětšit chlazení, čímž bude celkový užitek menší.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (6) Další článek: Webber: Pro nové vozy bude potřeba silnější motor
20:45 | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..
11:20 | Možnost deště: FP3: 40 %, Kvalifikace: 60 %
9:59 | McLaren porušil večerku. Pracoval na voze i v období mezi 1:00 a 9:00, kdy je to zakázané. Týmy ale mají dvě výjimky za rok. Tohle byla pro McLaren letos první.
20. července | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10