Pokud letos nebude Renault ve středu pole, nemá se na co vymlouvat

Cyril Abiteboul z Renaultu řekl, že pokud tým v letošní sezóně formule 1 nebude pravidelně bojovat ve středu pole, nemá se na co vymlouvat.
Pokud letos nebude Renault ve středu pole, nemá se na co vymlouvat

Kvůli pozdnímu rozhodnutí Renaultu odkoupit Lotus a vrátit se do F1 jako tovární tým, což si vyžádalo také přechod z motorů Mercedes na Renault, byla loňská sezóna pro francouzskou značku velmi náročná. V konečném hodnocení nakonec Renault obsadil až deváté místo.

Vloni Renault ve svém sídle v Enstone postavil nové vybavení a navýšil počet svých zaměstnanců o přibližně 20 %. Velmi brzy se zároveň začal připravovat na sezónu 2017, která přinese změnu pravidel. Abiteboul je proto optimistický.

„Teď, když jsou tu nové předpisy, je to podle mě ještě lepší, jelikož nemáme žádnou výmluvu, pokud na začátku sezóny nebudeme na stejné úrovni jako týmy ze středu pole,“ řekl Autosportu výkonný ředitel Renaultu.

„Bojovat proti top týmům ale bude chtít ještě čas. Musíme investovat do infrastruktury, protože pokud mám být upřímný, tak nejlepší týmy stále unikají. Oni vyvíjejí rychleji než my. To je důvod, proč musíme zlepšit naši infrastrukturu.“

U Renaultu mají skromné cíle, chtějí porazit Toro Rosso

U Renaultu mají skromné cíle, chtějí porazit Toro Rosso

Renault v loňské sezóně dokázal vylepšit svou pohonnou jednotku, díky čemuž skončil v hodnocení motorů na třetím místě za Mercedesem a Ferrari. Technický ředitel týmu Bob Bell to přisuzuje novému přístupu motorářského týmu ve Viry.

„Jsou mnohem disciplinovanější a důslednější při vyjadřování toho, co modifikace, které udělali a přivezli na trať, mohou dosáhnout,“ řekl Bell.

„Občas, když vylepšíte motor, mohlo by to ukázat lepší výsledky na dynamometru, když jej ale dáte do auta, zjistíte, že ztrácí. Příklad: možná, když uděláte výkonnější motor, bude se více zahřívat, proto musíte trochu zvětšit chlazení, čímž bude celkový užitek menší.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

22.  8.  2017 | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Honda změnila vyhodnocování vývoje motoru

Honda změnila vyhodnocování vývoje m…

Hasegawa nedávno řekl, že Honda bojuje s korelací mezi dynamometrem a tratí. Nyní odhalil, že Honda změnila přístup k vývoji.

22.  8.  2017 | | 44 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A