Pokud letos nebude Renault ve středu pole, nemá se na co vymlouvat

Cyril Abiteboul z Renaultu řekl, že pokud tým v letošní sezóně formule 1 nebude pravidelně bojovat ve středu pole, nemá se na co vymlouvat.
Pokud letos nebude Renault ve středu pole, nemá se na co vymlouvat

Kvůli pozdnímu rozhodnutí Renaultu odkoupit Lotus a vrátit se do F1 jako tovární tým, což si vyžádalo také přechod z motorů Mercedes na Renault, byla loňská sezóna pro francouzskou značku velmi náročná. V konečném hodnocení nakonec Renault obsadil až deváté místo.

Vloni Renault ve svém sídle v Enstone postavil nové vybavení a navýšil počet svých zaměstnanců o přibližně 20 %. Velmi brzy se zároveň začal připravovat na sezónu 2017, která přinese změnu pravidel. Abiteboul je proto optimistický.

„Teď, když jsou tu nové předpisy, je to podle mě ještě lepší, jelikož nemáme žádnou výmluvu, pokud na začátku sezóny nebudeme na stejné úrovni jako týmy ze středu pole,“ řekl Autosportu výkonný ředitel Renaultu.

„Bojovat proti top týmům ale bude chtít ještě čas. Musíme investovat do infrastruktury, protože pokud mám být upřímný, tak nejlepší týmy stále unikají. Oni vyvíjejí rychleji než my. To je důvod, proč musíme zlepšit naši infrastrukturu.“

U Renaultu mají skromné cíle, chtějí porazit Toro Rosso

U Renaultu mají skromné cíle, chtějí porazit Toro Rosso

Renault v loňské sezóně dokázal vylepšit svou pohonnou jednotku, díky čemuž skončil v hodnocení motorů na třetím místě za Mercedesem a Ferrari. Technický ředitel týmu Bob Bell to přisuzuje novému přístupu motorářského týmu ve Viry.

„Jsou mnohem disciplinovanější a důslednější při vyjadřování toho, co modifikace, které udělali a přivezli na trať, mohou dosáhnout,“ řekl Bell.

„Občas, když vylepšíte motor, mohlo by to ukázat lepší výsledky na dynamometru, když jej ale dáte do auta, zjistíte, že ztrácí. Příklad: možná, když uděláte výkonnější motor, bude se více zahřívat, proto musíte trochu zvětšit chlazení, čímž bude celkový užitek menší.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Webber: Pro nové vozy bude potřeba silnější motor

18:08 | Grosjeanova jízda v Mercedesu se komplikuje. Demonstrační jízda o tomto víkendu byla dříve zrušena kvůli posunu GP Francie a časové kolizi se závodem IndyCar. Nyní byl odložen "na později v létě" i test a to kvůli cestovním omezením v souvislosti s koronavirem.
12:45 | Za tým United Autosport, který spoluvlastní Zak Brown, pojede v Le Mans v LMP2 Manuel Maldonado.... není to shoda jmen, jde o bratrance Pastora Maldonada.
16. června | Video Red Bull jako reklama pro ČR a SR. Video vidělo jen na YT Red Bullu zatím 515 tisíc lidí. Masivně je propagováno také na socnetech. Namátkou: FB (10,2 milionu fanoušků), Instagram týmu (5,9 milionů), Instagram značky (14,3 milionu).
16. června | Formule 3: Jezdec týmu Campos László Tóth měl pozitivní test na koronavirus. Zůstává v izolaci a nezúčastní se víkendu ve Francii.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00