Narážky na Ferrari se chystá umlčet vítězstvími za Renault.
Renault se chce letos vrátit na vrchol. Fernando Alonso byl v pondělí při odhalení nového vozu velmi optimistický.
„Pro rok 2009 máme jen jeden cíl: vyhrát šampionát jezdců a pohár konstruktérů,“ prohlásil. „Výsledky z aerodynamického tunelu a vůbec všechno vypadá ještě lepší, než jsme čekali. V prvním závodě snad budeme schopni zabojovat alespoň o stupně vítězů,“ vysvětlil.
„Samozřejmě, že když se po třech, čtyřech závodech nikam nedostanete, musíte pak své cíle změnit. Teď v lednu ale musíme být velmi, velmi optimističtí. Pokud bychom letos nebojovali o šampionát, bude to zklamání,“ dodal.
Renault se po dvou titulech v letech 2005 a 2006 výkonnostně propadl. Poslední dva roky sledoval boje na špičce jen zdálky. Loňský návrat Fernanda Alonsa ale stáj pozvedl. V Singapuru a Japonsku si Španěl s notnou dávkou štěstí dokonce připsal vítězství.
Nové R29 se od konkurenčních vozů trochu víc liší. Má širší nos a macatější zadní část zakončenou žraločí ploutví. „No, jako všechna auta pro sezonu 2009 vypadá trochu zvláštně. Přední a zadní křídlo jsou trochu divné. Ale jsem spokojený, líbí se mi. Nakonec nezáleží na tom, jestli je hezké nebo ne. Důležité je, aby bylo rychlé. To zjistíme tak za tři, čtyři týdny,“ zhodnotil svůj nový kanárkově žlutý monopost Alonso.
Výrazně méně nadšení projevil, když přišla zmínka na systém rekuperace kinetické energie KERS. Kvůli jeho tíze se podle vlastních slov musel vzdát brambůrků, aby trochu zhubnul a jeho auto nepřekročilo váhové limity.
„Zatím nejsem velký fanoušek KERS, protože všechny týmy s ním mají problémy. Je dost drahý a v dnešní ekonomické situaci možná není ideální doba na to, ho zavádět. Každopádně potřebujeme systém, který bude dostatečně bezpečný pro mechaniky i jezdce,“ řekl Španěl.
„Nemůžeme odpadat ze závodů kvůli KERS. Musíme ten systém vyvinout během pěti testů teď v zimě. V sezoně už pak žádné testování není. No, není to jednoduché,“ dodal.
Jako v poslední době pokaždé, přišla i tentokrát řeč na Ferrari. Zdali pak už Alonso ví, kdy k němu přestoupí?
„Odpovídám na to poslední čtyři, pět let. Snad to s touhle otázkou letos nebude tak strašné. Pokud budeme vyhrávat závody a bojovat o šampionát, třeba se na Ferrari zapomene,“ poznamenal ke všem spekulacím Alonso.
Současná jednička měla také možnost vyjádřit se k odchodu Rona Dennise z McLarenu. Dennis byl Alonsovým šéfem v roce 2007. Španěl se ale v britském týmu vedle Lewise Hamiltona cítil odstrčený a své angažmá předčasně ukončil už po roce.
„Nejsme nejlepší přátelé, ale respektujeme se. Náš vztah neskončil dobře, ale vím, co všechno pro formuli 1 udělal. Když jsem byl dítě, pamatuji se, že jsem k němu měl velkou úctu,“ komentoval Alonso Dennisovo odstoupení.