Pokud by Ferrari skončilo, lidé by sledovali F1 dál (+ další výsledky ankety)

V uplynulých měsících proběhly dvě ankety. První uspořádala Asociace jezdců Grand Prix s podporou webu Motorsport.com. Druhou pak AUTOSPORT, F1 Racing a Motorsport News. Zatímco výsledky té první už známe, podrobné výsledky druhé se objevily až dnes.
Pokud by Ferrari skončilo, lidé by sledovali F1 dál (+ další výsledky ankety)

Ankety, kterou uspořádali AUTOSPORT, F1 Racing a Motorsport News se zúčastnilo 35 tisíc lidí, zatímco té od jezdecké asociace 200 tisíc lidí.

Přesto se i v tomto případě jedná o velký vzorek fanouškovské základny, i když si myslíme, že zejména té britské. Možná právě proto vyhrál mezi jezdci Lewis Hamilton.

Räikkönen je nejpopulárnějším jezdcem (a další výsledky ankety GPDA)

Räikkönen je nejpopulárnějším jezdcem (a další výsledky ankety GPDA)

Nejpopulárnější jezdci

1 Lewis Hamilton: 19,9%
2 Kimi Raikkonen: 18,3%
3 Fernando Alonso: 12,9%
= Jenson Button: 12,9%
5 Sebastian Vettel: 10%

Další místa:

6 Nemá preferenci
7 Daniel Ricciardo
8 Valtteri Bottas
9 Felipe Massa
10 Nico Rosberg
11 Max Verstappen
12 Nico Hulkenberg
13 Romain Grosjean
14 Marcus Ericsson
15 Daniil Kvyat
16 Sergio Perez
17 Felipe Nasr
18 Carlos Sainz Jr
19 Pastor Maldonado
20 Will Stevens
21 Roberto Merhi

Nejpopulárnější týmy

  • Ferrari: 28,2%
  • McLaren: 21,20%
  • Nemá favorita: 16,9%
  • Williams: 12,7%
  • Mercedes: 11,60%

Až za Mercedesem se umístil Red Bull a dále pak Lotus, Force India, Sauber, Toro Rosso a Manor.

Nejpopulárnější závody

  • Belgie: 36%
  • Monako: 14,3%
  • Kanada: 8,9%
  • Velká Británie: 8,2%
  • Itálie: 6,9%

Na dalších místech: Nemá favorita, Maďarsko, USA, Brazílie, Japonsko, Singapur, Austrálie, Abu Dhabí, Rakousko, Bahrajn, Španělsko, Malajsie, Čína, Rusko a Mexiko (kde se ovšem nejelo)

Fanoušci a F1

Jak dlouho sledují fanoušci F1?

Většina déle než 15 let (64,5%), následuje možnost 4 až 15 let (30,1%).

Zajímavé je, že většina fanoušků se nezúčastnila v posledních deseti letech žádné Grand Prix (44,8%).

Lidé také odpovídali, proč nemají v plánu se zúčastnit GP. Podle téměř 38% je to příliš drahé, 10,5% preferuje televizi.

Proč fanoušci sledují F1?

  • Rivalita a konkurenceschopnost mezi jezdci a týmy: 42,6%
  • Rychlost a související rizika: 14,8%
  • Chtějí sledovat jezdce nebo tým: 6,3%
  • Technické inovace: 14%
  • Přitažlivost F1 2,7%
  • Historie a prestiž: 14,2%
  • Ostatní 5,4%

Podle fanoušků je důležitá strategie. Myslí si to většina lidí. Podle 48,8% je to velmi důležité, podle 41,5% důležité.

Fanoušci by uvítali mít možnost více nahlédnout do paddocku, lepší grafiku během závodu nebo lepší úhly kamer. Naopak více interakce na sociálních sítích si přeje jen něco přes 8%.

Co vše fanoušci sledují

  • Tréninky, kvalifikace a závod 19,4%
  • Vše plus studia před a po závodě: 36,0%
  • Kvalifikaci a závod: 36,7%
  • Jen závod: 3,8%

Zde je ale patrná jistá deformace. Weby o F1 totiž sledují zapálení fanoušci a nikoliv ti, kteří se o F1 méně zajímají. Čísla televizí tak budou zcela jiná.

Kolik lidí během F1 sleduje okem ještě jinou „obrazovku“ (PC, mobil, tablet) s live timingem?

  • Sleduje: 21,3%
  • Nesleduje: 49,8%
  • Někdy: 28,9%

91% lidí nechce návrat dvojitých bodů v posledním závodě, 61% naopak chce návrat tankování

Kvalifikační závody, které určí pořadí pro start, nechce téměř 63%. Ještě o něco více nechce reverzní rošty (že by se nějak pořadí otáčelo).

Třetí vozy

  • Chce 26,5%
  • Chce, ale jen tehdy, když v nich budou mladí jezdci: 39,5%
  • Nechce: 28,2%
  • Neví: 5,7%

Ostatní

  • 63% lidí chce pneumatiky, které více vydrží
  • 87% méně omezená technická pravidla
  • 50% chce i nadále DRS
  • 52% nechce více než 20 závodů za rok
  • 91% si myslí, že klasické okruhy (Spa, Monza, Silverstone,…) musí být v kalendáři.
  • 93% by se nepřestala dívat na F1, kdyby odešel Red Bull
  • 72% lidí by se nepřestalo dívat na F1, kdyby odešlo Ferrari
  • Vyrovnané je to mezi příznivci (42%) a odpůrci (46%) současných pohonných jednotek. 11% lidí neví.

Nejpopulárnější jsou 90. léta, dále období po roce 2000 do roku 2010 a 80. léta.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Jordá nechápe kritiku, Moutonová mě nezná, říká

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10