Týmy budou v pátek v Turecku znovu testovat upravenou tvrdou směs pneumatik, která má vydržet o několik kol déle než ta současná. Pirelli by ji rádo nasadilo do GP Španělska.
Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery nedávno přiznal, že měkká a tvrdá směs pneumatik mají až příliš podobnou životnost, což vede k menším variacím v závodních strategiích. Italský výrobce proto vypracoval vylepšenou tvrdou směs, která vydrží o několik kol déle. K testování ji týmy poprvé dostaly v pátek v Sepangu.
"Bohužel ty pneumatiky nebyly testovány tak, jak jsme chtěli," uvedl Hembery pro Manipe F1. "Jde v podstatě o náhradu současné tvrdé pneumatiky a její životnost je o dvě nebo tři kola delší a trpí nižší degradací. Ale týmy ji netestovaly v potřebné míře."
"V Turecku otestujeme něco příbuzného, pokud nebude v pátek pršet. Pokud bude fungovat v pátek v Turecku a my budeme spokojeni s výsledky, probereme to s FIA a budeme ji nasazovat od Barcelony jako náhradu za tvrdou směs."
Hembery také potvrdil, že týmy už nebudou dostávat v pátek před Grand Prix pneumatiky navíc v závodní specifikaci. "Zpočátku jsme jim je dávali, protože jsme se domnívali, že potřebují s pneumatikami hromadit kilometry, aby je mohli poznat. Ale to už se dál dít nebude. Nepředpokládám to pro Barcelonu, Monte Carlo nebo Kanadu," dodal.
Sportovní pravidla stanoví základní alokaci pneumatik pro závodní víkend v počtu 11 suchých sad pro každého jezdce. Zároveň umožňují přidělení jedné sady navíc pro páteční tréninky, což Pirelli doposud využívalo a dál v tom tedy pokračovat nechce. Kromě toho můžou týmy dostávat vývojové směsi pro účely testování.