V Barceloně pokračují testy 18palcových pneumatik. Alfa Romeo vyjela s kryty ráfků, což bude jedna z novinek v příštím roce.
V Barceloně pokračují letošní testy 18palcových pneumatik. Jezdí Alex Albon (Red Bull), Robert Kubica (Alfa Romeo) a Daniil Kvjat (Alpine).
Nasazení 18palcových pneumatik je součástí větších změn technických pravidel. Jejich cílem je zlepšit předjíždění. Pokud to zjednodušíme, tak se mají snížit turbulence za vozem.
Harmonogram testů 18palcových pneumatik
Datum |
Okruh |
Týmy |
Typ |
22. února |
Jerez |
Ferrari |
Slick |
23. a 24. února |
Jerez |
Ferrari |
Wet |
30. března až 1. dubna |
Bahrajn |
Ferrari (den 1), Alpine (dny 2, 3) |
Slick |
20. a 21. dubna |
Imola |
Mercedes |
Slick |
11. a 12. května |
Barcelona |
Alpine (den 1), Red Bull, Alfa Romeo (dny 1, 2) |
Slick |
25. a 26. května |
Paul Ricard |
Mercedes |
Wet |
6. a 7. června |
Red Bull Ring |
AlphaTauri |
Slick |
20. a 21. července |
Silverstone |
Red Bull (den 1), Aston Martin, Haas (dny 1, 2) |
Slick |
3. a 4. srpna |
Hungaroring |
Mercedes, McLaren (den 1), Ferrari, McLaren (den 2) |
Slick |
15.až 16. září |
Magny-Cours |
Alpine |
Wet |
- Slick: pneumatiky do sucha
- Wet: pneumatiky do mokra (test na trati se zavlažovacím systémem)
Kryty ráfků
Zavedení nových pneumatik jako takových s dosažením cíle nesouvisí. Některé prvky na nich a okolo nich však ano. Robert Kubica v úterý jezdil s kryty ráfků a ty už jsou součástí opatření. Pomohou udržovat úplav za koly pod kontrolou – zjednodušeně řečeno zmenší turbulence. Kromě toho by se měly pneumatiky také lépe zahřívat.
Kryty ráfků jsme viděli ve F1 naposledy v roce 2009, o rok později je pravidla zakázala.
Nové kryty ráfků budou připevněny k vnější straně všech čtyř kol. Na rozdíl od těch z minulosti budou rotovat spolu s ráfkem. Nebudou v nich žádné otvory s výjimkou jednoho pro matici kola, takže žádný vzduch by se neměl dostat ven zpoza paprsky ráfku a to ani vzduch, kterým se budou chladit brzdy. Musí být vypuštěn na vnitřní stranu kola.
Pneumatiky jsou už téměř hotové
Mario Isola uvedl, že samotné pneumatiky jsou už z 80 až 90 % hotové. Nyní se pracuje na směsích.
„Máme novou směs, kterou už používáme, je na úrovni C3,“ uvedl Isola pro Autosport. „Je to první z nové rodiny směsí, které chceme představit pro příští rok. Mají vlastnosti, které jsou vyžadovány a byly dohodnuty v cílovém dopise s jezdci.“