Pokračují testy 18palcových pneumatik. Kubica jezdil s kryty ráfků

V Barceloně pokračují testy 18palcových pneumatik. Alfa Romeo vyjela s kryty ráfků, což bude jedna z novinek v příštím roce.

V Barceloně pokračují letošní testy 18palcových pneumatik. Jezdí Alex Albon (Red Bull), Robert Kubica (Alfa Romeo) a Daniil Kvjat (Alpine).

Nasazení 18palcových pneumatik je součástí větších změn technických pravidel. Jejich cílem je zlepšit předjíždění. Pokud to zjednodušíme, tak se mají snížit turbulence za vozem.

Harmonogram testů 18palcových pneumatik

Datum Okruh Týmy Typ
22. února Jerez Ferrari Slick
23. a 24. února Jerez Ferrari Wet
30. března až 1. dubna Bahrajn Ferrari (den 1), Alpine (dny 2, 3) Slick
20. a 21. dubna Imola Mercedes Slick
11. a 12. května Barcelona Alpine (den 1), Red Bull, Alfa Romeo (dny 1, 2) Slick
25. a 26. května Paul Ricard Mercedes Wet
6. a 7. června Red Bull Ring AlphaTauri Slick
20. a 21. července Silverstone Red Bull (den 1), Aston Martin, Haas (dny 1, 2) Slick
3. a 4. srpna Hungaroring Mercedes, McLaren (den 1), Ferrari, McLaren (den 2) Slick
15.až 16. září Magny-Cours Alpine Wet
  • Slick: pneumatiky do sucha
  • Wet: pneumatiky do mokra (test na trati se zavlažovacím systémem)

Kryty ráfků

Zavedení nových pneumatik jako takových s dosažením cíle nesouvisí. Některé prvky na nich a okolo nich však ano. Robert Kubica v úterý jezdil s kryty ráfků a ty už jsou součástí opatření. Pomohou udržovat úplav za koly pod kontrolou – zjednodušeně řečeno zmenší turbulence. Kromě toho by se měly pneumatiky také lépe zahřívat. 

Kryty ráfků jsme viděli ve F1 naposledy v roce 2009, o rok později je pravidla zakázala.

Nové kryty ráfků budou připevněny k vnější straně všech čtyř kol. Na rozdíl od těch z minulosti budou rotovat spolu s ráfkem. Nebudou v nich žádné otvory s výjimkou jednoho pro matici kola, takže žádný vzduch by se neměl dostat ven zpoza paprsky ráfku a to ani vzduch, kterým se budou chladit brzdy. Musí být vypuštěn na vnitřní stranu kola. 

Pneumatiky jsou už téměř hotové

Mario Isola uvedl, že samotné pneumatiky jsou už z 80 až 90 % hotové. Nyní se pracuje na směsích.

„Máme novou směs, kterou už používáme, je na úrovni C3,“ uvedl Isola pro Autosport. „Je to první z nové rodiny směsí, které chceme představit pro příští rok. Mají vlastnosti, které jsou vyžadovány a byly dohodnuty v cílovém dopise s jezdci.“

Další článek: Nejtalentovanější pilot v F1? Podle Buttona Verstappen

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“