Jezdci Sauberu se neshodnou, zda půjde letos projekt legendární zatáčku na plný plyn.
Vodní tok nemusí zrovna protékat velkým městem nebo obsazovat přední příčku v zeměpisných tabulkách, aby se stal slavným po celém světě. Malý potok v belgickém pohoří Ardeny znají stovky milionů lidí po celém světě, neboť dal jméno zřejmě nejslavnější zatáčce v kalendáři formule 1.
Letos to ale pro piloty bude možná v Eau Rouge trochu jiné. Myslí si to alespoň Adrian Sutil. „Eau Rouge je jedna z mých oblíbených zatáček. Ale letos bude těžké tam jet naplno kvůli menšímu přítlaku,“ říká pilot Sauberu.
Nejdiskutovanější změnou v letošním roce jsou samozřejmě pohonné jednotky, ale nesmíme zapomínat ani na to, že vozy přišly o slušnou porci přítlaku.
„S novým vozem budeme mít větší maximální rychlost a menší přilnavost, takže bude zajímavé sledovat, jak se bude vůz řídit za těchto podmínek. Pokud jde o nastavení, existují dvě možnosti. Buď jste rychlí ve druhém sektoru, ale relativně pomalí na rovinkách nebo obráceně,“ dodává Sutil.
Jeho kolega a rezervní jezdec Sauberu Giedo van der Garde se Sutilem ale nesouhlasí. „Myslím, že s letošními novými vozy budeme mít větší rychlost na rovinkách ale méně přítlaku ve srovnání s rokem 2013. Myslím, že Eau Rouge a Blanchimont pojedeme stále naplno.“
Van der Garde si to bude moci ověřit, v prvním tréninku totiž nahradí Gutiérreze.
Sauber letos rozhodně dobrý vůz nemá, navíc ho pohání jednotka Ferrari, takže nemusí být zrovna dobrým měřítkem. Uvidíme, jak si piloti se slavnou zatáčkou poradí a také na kolik to na rovince za ní vytáhnou zejména Williamsy, které mají tradičně nejvyšší top speed.